|
|
|
|---|---|
|
Är lite förvånad, har hela tiden hört att E70 har så dålig bagage volym, men vad jag kan hitta på webben så har E70 en hel del större än XC90?? Dessa uppgifter finner jag. Gäller 5 sits. X5 E70 620 Liter Länk XC90 (V70) 530 Liter Länk Funderar ev på bilbyte och inser att det handlar om att gå ner en del i bagage från E70 såvida man inte tar en Q7a, vilket jag aldrig skulle göra pga utseendet... Tex kollade jag på en snygg XC 60 med R paket, men blev lite avtrubbad då jag mötte 4 st på väg hem från förskolan (4km) och läste om bagagevolymen endast 490 liter.. Länk Går det att få mycket "pang" för pengarna när det gäller SUV? Alltså en stor SUV med bra kostnadsläge, försäkring och förbrukning? Santa Fe? | |
J.Lindström |
Hehe, nej Iggeman, tro mig...en E70 är märkbart mindre i bagaget än en XC90. Har praktiskt undersökt detta. |
|
Är förvånad också.. Tycker xc90 ser större ut, men den har en stor nackdel - att det vid hjulhusen går in mycket mot mitten. Mer än E70 ser det ut som. Såg inte på xc90 om det finns samma utrymme under som på E70. Någon som kör X3 som barnfamilj här? Hur upplever ni utrymmet? |
|
J.Lindström |
Som sagt Iggeman, XC90 är betydligt rymligare och smidigare att lasta än X5:an, har själv provat detta med barnvagn etc. X3:an har jag inte provat att lasta i, men har själv ägt en E53:a X5 och lastutrymmet är dåligt för att vara en sån stor bil ändå upplever jag utrymmet i en X3 som märkbart mindre. Volvo XC60 som du nämner är nog samma om inte bättre utrymme i skuffen som i en X5 E53. Nej tro mig, har du familj med småbarn och mkt packning, hund, barnvagn etc och är ute efter lastutrymme är BMW helt fel bilmärke att välja....du hittar tex mellanklassbilar som har mkt bättre lastutrymme än en så utvändigt stor bil som en fem serie. |
|
@Iggeman Jag har X3, jag är positivt överraskad! Hund och två barn. Hunden åker bara vid nödfall iofs. Köpte ny syskonvagn nu som är grymt smidigt, babyjogger city mini, viks ihop och blir riktigt platt. Bara att lasta på ovanför. Men visst får man anpassa sig mer men än så länge har jag inte ångrat mig att jag valde den framför det förnuftiga volymkombi alternativet. |
|
J.Lindström |
Gusvigilante, visst går det mesta om man vill....lyckades faktiskt få in en tvillingvagn i X5:an efter mkt ihopvikande och det fanns lite plats över för en stor hund bredvid, ok för inte allt för långa sträckor. Men det var just det som var skönt med XC90in att man inte behövde vika ihop tvillingvagnen så speciellt mkt men ändå fick in den pluss att det fanns utrymme för två stora hundar (Schäfer-size) bredvid. |
|
Tack för svar. Låter bra Gusvigilante. Jag förstår att Xc90/V70 är bland det bästa valet när det gäller plats. Men sanningen är att jag sliter med min vilja att köra Volvo. Hjärnan säger Volvo, hjärtat BMW. Tror att en X3 kan vara ett bra alternativ mot min X5a när det är dags. Räknar med att ägandekostnaderna är bättre än E70. |
|
J.Lindström |
Absolut Igeeman, visst ska man gå lite efter hjärtat också, man vill ju trivas med bilen också :) Men som jag sa, är man ute efter stor rymlighet är BMW fel bilmärke oavsett modell men behöver du bara halvskapligt med plats gå för X3:an.....men jag skulle nog i sånna fall valt en X5 E70. |
| Som jag redan kör! :) Tack för info! | |
J.Lindström |
Aha, ok...såg inte det förrän nu :) Sorry |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.