|
|
|
|---|---|
|
Så... Köpte en bil som egentligen bara var tänkt som en "mellanbil" för att dra hästtransporten tills dess att vi fixat utökad behörighet. 320i -02 Touring 16.000 mil Svensksåld M-Tech II (vad det nu innebär - spoilers, sportstolar, svart tak och en massa "M") Välservad/Nyservad Vi är andra brukare av bilen Sprillans ny fast Thule-krok som dragit hästtransport hela tre gånger (på fullt allvar - välinvesterad sjutusenfemhundra kronor!) Sommardäck (Bra) på orig. 17" M-fälgar. Vinterdäck (2 dåliga, 2 okej) på 16" BMW-fälg Silvermetallic Har under vårt ägande fixat ett fläktmotstånd, bytt ut en sprucken framblinkers och ett sprucket dimljus. Bilen är verkligen i riktigt fint skick. Det här känns ju lite fjantigt egentligen, men jag gillar verkligen bilen och det tar nästan emot att sälja den. Men eftersom den köptes som en tillfällig lösning till ett riktigt bra pris av en bekants bekant så känns det nästan som att jag är tvungen att sälja. Alternativet är att ställa in den i garaget och köpa en mindre bil som pendlarbil till frun och även fortsättningsvis dra hästtransporten med BMW:n. Men i ärlighetens namn, hur snygg jag än tycker att E46:an är, så ställer jag hellre än 850i bredvid 635:an! | |
|
Ja just ja... Och frågan var alltså vad bilen i fråga skulle kunna vara värd! Fullt kapabel att nyttja Blocket givetvis, men det framgår knappast med önskvärd tydlighet hur mycket M-paketet är värt, hur högt premium man får för att den bara haft två ägare och är allmänt välskött... Tack på förhand! |
|
|
Grov uppskattning, 45kkr. Jag tror inte att M-paket och få ägare gör så mycket på priset (som du som säljare kanske hoppas) på en 12 år gammal kombi. Hade det varit en coupe med stor motor som riktade sig till entusiasten eller ungdomen hade det kanske gjort större skillnad. Har den några rosttendenser? Vad tror du själv den går att sälja för? __________ Mvh Grelle |
|
|
Nej, i ärlighetens namn så tror jag inte heller att M-paketet innebär något särskilt i pengar räknat. Folk överlag (läs: folk på Blocket) verkar dock tro att de kan ta mycket betalt för just paketet. Därav min fråga... Inga direkta rosttendenser sånär som på ett stenskott precis i nederkant av motorhuven som blivit lite brunt och tråkigt. Jag har faktiskt inte funderat så mycket på det... Just runt fyrtio är väl en magisk gräns antar jag. Under det så känns det inte så attraktivt att sälja - då är det bättre att köpa en lite mindre pendlarbil som sagt och behålla denna för släptjänstgöring. Men visst... Fler bilar innebär mer kostnader (skatt, försäkring etc). |
|
| Kan inte frun ha den som pendlarbil? Så ofta verkar ni inte dra transporten, så den kan väl fortsätta tjänstgöra som det också? Eller hur menar du, att du eventuellt ska köpa en mindre pendlarbil till frun och en större bil för att dra transporten? | |
|
Givetvis vet jag alltid att det är billigare att behandla den gamla än att köpa ny. Men... Det är tråkiga bränsleräkningar varje månad eftersom hon pendlar nästan 9 mil ToR (motorväg/stadstrafik) i en bil som drar relativt nära 1l/milen. Tycker dessutom att hon förtjänar en lite nyare bil i och med att jag aldrig måste åka gammalt. Och att köpa nytt/nyare är ju alltid skoj! Lutar åt X1 eller 320d/325d ifall det blir en bil som ska klara båda delarna - d.v.s. dra transport och att pendla. ...dragkrok och hela "dra hästtransportproblematiken" hade jag gärna sluppit, men försök att övertala henne om det. Hittills så har vi lagt ut 50.000kr på en transport plus 7.500kr dragkrok åt en häst som har varit ute och åkt en handfull gånger. Men så sade hon å andra sidan inget när jag köpte 635:an som mest står och ser fin ut i garaget. Ge och ta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.