AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.101

Små skakningar i ratt,växelspak och pedaler F30

wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Har en F30 320d 2013 gått 1100 mil.
Upplever små skakningar/vibrationer i ratt, växelspak och pedaler. Dom är konstanta såväl som stillastående på tomgång som när jag kör oberoende av hastighet.
Ganska irriterande när man kör långa sträckor. Känns nästan som små elstötar eller som om du tar på en strömförande kabel.
Någon som har en aning om vad det kan vara. Vill ju att den ska kännas mjuk och fin.
Med Vänlig Hälsning
Björn
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Det vibrerar alltid ytterst lite, det är normalt. Är det dock så att det vibrerar så det stör så är något snett. Åk in och låt dem känna.
Vill minnas att det förekommit vissa problem med vibration i ratten på ett par F30 man läst om på F30post.

Vibrationer i växelspak (i manuell då) är fullt normalt tyvärr. BMWs dieslar går ganska hårt och vibrerar mycket.
wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Ok tack för svaret då vet jag att det inte är onormalt. Den känns ganska rå på så sätt.
Hade en BMW318i 2003 innan, så jag känner en påtaglig skillnad.
MVH
Björn
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
De små dieselmotorerna är imponerande på många sätt (bra förbrukning, härligt vrid) men gångkulturen är inte BMW-mässig. Och svagheterna märks tydligare i en manuell bil. Automatlådan gör ett utmärkt jobb med att maskera de flesta svagheter som motorn har.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.