|
|
|
|---|---|
|
Som topic. Jag gillar inte Z4 rattarna.tänkte ev montera en m technic 2 ratt min zeta. Passar den rakt av? Eller behöver jag typ ett momo nav? Är väl medveten om att airbag lampan börjar lysa, men det kan jag leva med :) Kan även bli problem vid Bilprovningen men går ju att montera original ratten då jag besiktar... Tacksam för svar | |
|
Har tyvärr inget svar på din fråga men tänk på att airbag lampan måste släckas manuellt, den släcks inte automatiskt när du sätter tillbaka den gamla ratten. |
|
|
Sorry var lite otydlig ...jag mena den ratten som sitter i e30, utan airbag. Borde passa iaf i e36 rakt av. Hitta en fin på ebay med mocka "inslag " |
|
|
Jag gillade inte heller originalratten i min Z4 3,0i. Jag köpte en äkta multifunktion M-ratt med färgade sömmar från Tyskland. Bara att skruva fast och koppla in, passar rakt av. Den gillar jag skarpt, liten, tjock och svart. Hasse Z4 |
|
|
Tack för ditt svar, Hasse Vet att M ratten är härligt tjock, men är den faktiskt mindre änn den originala??:) Varifrån Tyskland beställde du di n å vad betalade du? Börjar bli riktigt sugen på att beställa en äkta M ratt...:) |
|
|
Kollade storleken. M-ratten är aningen mindre i diameter än originalratten, men det skiljer alltså inte mycket. Den är däremot så mycket härligare att köra med. Jag köpte den på tyska ebay, jag gav ca 2500 kr. Den var lätt begagnad. Hasse Z4 |
|
|
fick pris på äkta M ratten på BMW; 740 €...dyra färgade sömmar det...om inget annat skiljer mot M sport ratten. men såg här i nån gammal tråd att äkta ratten kunde kosta 9000 kr, skiljer en del i pris tydligen.nå en sak är säkert, M ratten är väldigt populär :) undrar av ren nyfikenhet om man alls kunde beställa sin Z4 med äkta M ratten? den fanns väl inte med på tilbehörslistan? kanske via nån special beställning isf. ni som har multifunktions M ratt, lyser knapparna i ratten? :) vet att dom lyser i E46 M sport ratten :) jag har inte multifunkitions knappar i min nuvarande ratt å tänker inte beställla kitet men tänkte å man kunde koppla på nåt sätt att jag får knapparna att lysa iaf ? :) |
|
|
Jodå, dom lyser så vackert. Hasse Z4 |
|
|
såjaa äkta M ratten beställd :) fick endast 3 % rabatt, de kostar att va på topp :) nå liten tröst är ju att de alltid är frakttfritt när man beställer på BMW :) ratten fanns inte i sverige, finns i tyskland får den denhär veckan med lite tur :) |
|
| RasmusBMW: Vad fick du ge för M-ratten? Har lyckats göra en reva i min vanliga ratt, kanske skulle passa på att uppgradera till m-ratten. | |
|
Ratten kostar 740€ Jag fick endast 3 % rabatt, 5 % ska nog gå att få. Köp min gamla ratt vet ja :) den är typ "nyskick " Du får den billigt :) kan mejla bilder vid intresse :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.