AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
11.038

Köpa Bmw X6

Hej på er ny här på forumet.... Är som riktigt sugen på en sån här X6 , någon här som har en och kan berätta lite om vad man ska tänka på i jakten på rätt bil , 3,0 -3,5 el 4,0d ? Vilka årsmodeller ska man titta på ? Budget ligger på ca 500k...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Här på AP hittar du en översikt över vilka motoralternativ som funnits respektive år: Länk

Gällande utrustning så är mitt förslag att ladda hem katalogen, bläddra lite och lista ut om du har några "måsten" - och sedan försöka få en uppfattning om vad du hittar på begagnatmarknaden utifrån det. Eller så börjar du i andra ändan, hitta objekt inom din budget och "se vad du kan få".

Det verkar gå att läsa X6-katalogen som flash här: Länk

Wilhelm Svenselius
Tack för länkarna...nån som kört både 3,5 och 4,0d ? Hur upplevde ni skillnaden mellan dessa 2 ?
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Har du provkört X6? Mitt tips är att provköra ett ex utan adaptive drive och sedan ett ex med. Skillnaden komfortmässigt är jättestor. Jag hade inte köpt en X6 eller X5 utan adaptive drive.
Har kört 35d som jag själv äger (X5), har även kört X6 40d. Tycker inte det var jättestor skillnad. Men 40d är efterföljaren till 35d och är en modernare motor och bränslesnålare. Med 40d kom också den nya åttastegade lådan.
da
11
danica
X6 40d - 11
M3 E46 -02
316 E36 - 96
Jag har nyligen köpt en X6 40d från 2011. Är mycket nöjd med den än så länge. Dock är den lite törstigare än jag hade trott. I övrigt är det en helt fantastisk bil med otrolig komfort. När det gäller utrustning så skulle jag inte vilja vara utan backkameran som är till stor hjälp när man ska parkera. Lycka till med letandet!
Vad ligger förbrukningen på?
da
11
danica
X6 40d - 11
M3 E46 -02
316 E36 - 96
Iggeman: Lite drygt en liter/mil i snitt.
Någon som vet något om denna bil ?

Länk

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Svensksåld, fin spec, i övrigt ingen närmare information. Utrustningslista här Länk
Ny X6 väntas i slutet av året, vilket naturligtvis kommer påverka marknaden för E71, men det är varken roligt att vänta eller tänka på :)
Ta kontakt med din BMW-handlare och fjäska med kaka eller annat och fråga efter utdrag ur nyckelavläsningarna så du kan kolla så att allt ser ok ut.
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Lite osnyggt med svart bil och svart inredning, eller?
Kommer att lägga ut min till försäljning i dagarna. Svensksåld X6 35d, 2009, 13000 mil, vermilionröd metallic och champagnefärgad läderklädsel med BMW Individual. Blir lite lägre pris än den där också;)

Bmw-x
Du har PowerPost :-)

München
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk Åh herrejösses vilken kombo och styling?!
Finns det nåt bra sett att urskilja vilka som har 8-stegade lådan på bara bilder?
På X5 finns ju båda delar av MY10 men facelift = nya lådan. X6 är svårare vad gäller 30d... (35d = gamla, 40d = nya)
Nån som sett svart bil med criollobrunt skinn IRL ? Va tycker ni om denna färg kombo...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.