AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
514

Titt på 735:a slutförd.

Shogo
Kom just hem från att ha provkört en E32 735:a 88, Vilken bil !, synd att detta ex var något nergången. motorn gick väldigt ojämt på tomgång vid start, batteriet var dock nybytt, kanske berodde på det ?, men den tickade något förfärligt, ACC´n verkade något mystisk, fläkten fungerade endast på full effekt och verkade inte ge någon typ av kylning, snarare endast "halvvärme".

vid en kortare provkörning växlade automat lådan väldigt hårt. Efter provturen gick motorn jämnare med tickade fortfarande förfärligt.

Så..mycket synd att den var så nergången, men vilken bil, nu bara måste jag ju hitta ett fräsht exemplar!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tänker att priset sa allt. Hur mycket kostade den?

//Schnitzer
Shogo
mjae, priset sa faktiskt inte allt :) begärt var 35 000:-, vid okulär besiktning så var den dock väldigt fin, ingen rost alls vad jag kunde hitta, inte ens i dörrarna, perfekt inredning och så..kanske lurar det nån.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Att tomgången är hård och orolig behöver inte innebära att något är fel, många 735 har den motorgången.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det där med tomgången har min fars 735i också. Låter som om att den går oroligt, men det ska vara så. Skulle det ha varit rost på den så skulle priset vara för högt.

//Schnitzer
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Även utan rost är 35.000:- dyrt.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
LME: Du kan inte mena att det är DYRT med 35.000 kronor för en sådan. Tänk på vilken kvalitet som det är och hur mycket den kostade som ny.

//Schnitzer
betriebsanleitung1
Det kvittar vad de kostade nya.Det intressanta är vad man får nu.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Och då är 35.000 kronor billigt.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag vet en hel del som kan få mer än 35.000 kronor för sina 735:or.

//Schnitzer
betriebsanleitung1
För 88 or?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
T.o.m 87:or.

//Schnitzer
Kan bara säga att jag har blivigt bjuden mera Än 35000
Och då har jag lite defekter på lacken men i övrigt kanon Så 35000 är ett helt ok pris tycker jag ..

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
35000:- tycker jag är högt! Max 30000:- skall man ge för en fin e32 735 idag som pinnat på några mil. Sålde själv min, för ett år sedan, och då fick jag efter många om och men sålt den för 32000:-. Maxutrustad med buffel, dock avsaknad av AC. Så 35000:-, med det som nämts som brister, nej nej, den står garanterat kvar! Bara att höra av dig om någon månad. MEN det brukar fungera att vara vass. 28000 här och nu, annars ser du inte röken av mitt bud igen. Då brukar även den mest hållna "säljaren" dra bort några stån från nacken och skaka hand!
Lycka till, personligen låter det som du ska lägga ner den bilen och beskåda fler exemplar. Det där lät definitivt inte som en av de bättre, och till den summan. Vilket skämt!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Shogo
Självklart är denna bil glömd, och tyvärr vill ju ingen av de nuvarande E32 ägarna veta av dessa låga priser, men jag måste säga, alla e32:or jag mailat/ ringt på verkar dels ha varit ute på annons ett bra tag, + dom blir nästan överdrivet lyckliga när man ringer. typ prutar själva ner den 20% i telefon...

Det är helt klart läge att köpa e32:a, av någon anledning så är dom helt döda på marknaden. Dock är ju detta inget ovanligt för bilar som är mer än 2 generationer gamla. Var glada att det finns nån som har lust att ta vara på dessa gamla vagnar :)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Shogo: Har kollat lite lätt på E32 sedan i våras. Så här tycker jag pris bilden ligger på 87-89 735.
Ex 1. 735ia -87, 11000 mil dok, svsåld, 1 äg, nyskick, M-testad. Säljare Lexus i STH: 45000 kr.
Ex 2. 735il -88, 21000 mil dok, imp -90, väldit fin, snik utr, Privat 25000 kr.
Ex 3. 735ia -87 26000 mil svsåld, rostig men ok maskinellt välservad hos Bmw. Säljes av Bmw verkstaden för 15000 kr prutat och klart.
Alla ex ovan gick klockrent i maskinellt. Ex 1 var nog den finaste tidiga 735 i Sverige unikt skick, för fin att användas som bruksbil.

Visa användare
199
Gus
528iM -98
Ja du Shogo. Ska du bli BMW ägare du med! :-) Synd att den i Sollentuna var såld.. Den verkade fin. Det är bara att vänta på rätt exemplar, det lär ju komma förr eller senare.

apocalypsorödmetallic...
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
GUS

vad var det för 735 som var till salu i Sollentuna?

hälsn Erik
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Det va en rödmetallic som gått ca 18000 mil eller nåt sånt, med full dokumentation. Svensksåld. Kan inte all fakta om den, det va Shogo som läste upp den för mig.

apocalypsorödmetallic...
Shogo
mjae..full dokumentation var det inte riktigt :) Serviceboken var borttappad (vet ej om den hittades).
Verkade dock ärlig. Trevlig säljare osså.

aja...jakten går vidare...finns dock risk för att jag tröttnar och köper en "vanlig" bil + nått annat skoj istället...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.