|
|
|
|---|---|
|
Efter nattens blötsnö, så sätter man sig glad i hågen åker till jobbet och se,, under mattan vid pedalerna en REJÄL vattenpöl, dyvått...!! Inga fönster öppna, taklucka stängd.. Fattar inte var det kan komma sig... hål i durken? D verka som om det rinner uppifrån... någon ? | |
| Vet inte om det kan vara lika som på E39 m.fl. att plastschoket som täcker hålet in i dörren bakom dörrklädseln släpper. Då rinner vatten från rutan som ska dränera i botten in mellan dörr och dörrklädsel. Kolla om det verkar komma över tröskeln och in. | |
| Ja d kan det vara... | |
| Kolla om det sitter någon ac-dränering vid kardantunnel, den brukar bli tilltäppt och då läcker det ut i kupen. | |
|
Har du hittat felet. Dvs slangen som veckat sig från takluckan. Bakom plasten på a-stolpen? Hänt två gånger på min. Vete tusan varför den veckar sig precis där den går över till järnrör. |
|
Th 9 BMW M50D -12
Volvo PV 544-60 Volvo 964-95 Lincoln-69 mark3 Citroen C3-11 VW T4-01,02 VW T5-11 |
Har Du nyligen bytt vindrutan ? |
|
Hej, Inte av mig men den är bytt helt klart... |
|
| Vågar inte kolla i stolpen där sitter ju airbags.... | |
| Det är ingen större fara om du inte krockar samtidigt som du är där och pillar ;) Men känns det obehagligt kan du ju koppla ur batteriet så finns det inget som kan utlösa kuddarna. | |
|
Ok Sitter det bara plast eller ser man kudden direkt, måste den flyttas på ? |
|
Th 9 BMW M50D -12
Volvo PV 544-60 Volvo 964-95 Lincoln-69 mark3 Citroen C3-11 VW T4-01,02 VW T5-11 |
Ta en hink med ljummet vatten och blanda i diskmedel , en sitter/ligger i bilen och tittar när det hälls på för att se varifrån det kommer , börja ute i hörnet på taket , diskmedlet gör att vattnet blir mer lätt flytligt och därför enklare att tränga in , mest troligt är det en luftficka i limmet som håller rutan som har släppt el. primingen som inte har fäst mot glaset alt. lite rost i karossfalsen. Ta reda på när rutan byttes och vart för ev. reklamation. |
|
Ja det ska jag verkligen prova,, d känns som om du har rätt,! Vattnet kommer in precis ovanför bromspdalen i hörnet till vänster från sittplats... Måste va ruten... OM det nu är så måste jag byta hela rutan eller går det att täta? |
|
Th 9 BMW M50D -12
Du skall inte täta själv ! Det blir bara fel då när rutan ev. skall bytas nästa gång Låt dom som bytte rutan åtgärda felet Bmw el. glasmästaren. Du kan även trycka på rutan i överkant/sidan lite försiktigt och se om det fjädrar el. ett onormalt vindbrus finns när Du kör från rutan |
| Ja du har rätt igen hehe, det är ett litet vindbrus ifrån rutan fram i, ska se om jag kanske kan byta den på försäkringen.. vore ju smutt! | |
Th 9 BMW M50D -12
Vet om ett bra glasmästeri...! |
| vilket? | |
Th 9 BMW M50D -12
Finns i Östersund ! |
| bor i sthlm.... liiiite långt för en ruta.. he he men tack för hjälpen...har beställt en ny här... återkommer om det löste sig...! | |
Th 9 BMW M50D -12
Ring Carglass ! |
|
Hej.. Japp sagt och gjort.. nu ska rutan bytas ! (: |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.