|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett litet knepigt problem med mitt vinteråk. Ibland slutar (vad jag tror) någon cylinder att fungera. Kan vara när som helst. Under färd, vid uppstart etc. Och lika plötsligt verkar den komma tillbaka och fungera precis normalt igen. När detta händer känner man att motorn inte är balanserad och bilen "gungar", den luktar samtidigt riktigt illa då. Har haft av kassetterna och hittat lite olja (Lite) runt stiften ingen annan åverkan vad jag kan se. Någon som har en aning om vad det kan vara eller hur jag ska börja felsöka? Inga felkoder uppstår när det händer. Med vänlig hälsning, eacan | |
|
Det så kallade 'membranet' (sök) är ofta en bov när en M60 snurra går dåligt, kolla det om du inte gjort det. Dåliga tändspolar förekommer också. Under de två år jag körde 740iA -93 bytte jag två tändspolar och ett membran. // Magnus |
|
|
Tack Magnus! Hur hittade du dom felande tändspolarna? :) |
|
|
Jag lossade kontakten till de, en åt gången med motorn igång, och såg om det påverkade motorgången. När jag hitta en som inte påverkade gången flytta jag den till en annan cylinder och kolla så felet följde med dit. Då visste jag att den var dålig. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.