|
|
|
|---|---|
|
Hallå hallå, jag skulle behöva akut hjälp när det gäller min BMW 320i limmo, jag har hittar ett par riktigt fina fälgar som är 18 tum och 8 tum breda med et mått 30. Min fråga är bara ifall detta kommer passa på min bil ? Mvh oskar ! | |
|
Vad är det för modellserie (alt. årsmodell) på din 3-serie? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är en -03 :) | |
|
Original ET-mått är mellan 41 och 50 mm beroende på fälg/bredd med BMW:s originalfälgar. I ditt reg.bevis lär det stå 41 eller 47mm. Så med största sannolikhet passar de inte, utan kommer att ta i skärmkanten. De är dessutom olagliga då de breddar mer än 7,5mm/fälg (max förändring/axel = 15mm) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då får jag tacka så mycket för jag fick svar så snabbt ! Dock väldigt tråkigt att det var dåliga nyheter :( |
|
|
Lyfter även jag denna fråga då jag går i inköpstankar och har hittat fälgar som jag är sugen på. Det är Dotz Mugello 19" som setat på hans 3-serie -07. Det jag lyckats få fram är att det ska vara (?) samma bultcirkel, NAV och bultgäng på våra modeller men det som skiljer är ET som är 42 på min e46:a och 34 på hans. Någon som vet om dom ändå kommer passa på min kärra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.