|
|
|
|---|---|
|
Hej! skulle idag ta och löda ihop lite kablar som blivit avskavda i skuffen på min e34 525.a 96:a. Kopplade då bort batteriets plus pol. efter jag fått ihop alla kablar och kopplar in batteriet igen går bilen inte att starta. Det går att sätta på tändningen och få ström till instrumentering, lampor osv. men startmotorn slår inte till. bilen går heller inte att låsta med fjärren eller central låset. om man ska låsa måste man gå från dörr till dörr. det verkar som att nyckelns kodning inte stämmer överens med bilens längre. därav att man inte kan låsa samt att man inte kan starta (startspärren inaktiveras inte). Men detta är bara min egen teori. någon som haft ett liknande problem? tacksam för svar! mvh | |
|
Hej, Jag tror att du helt enkelt gjort fel eller missat något. Det troligaste är väl att centrallåsets bagagedel blivit felkopplad. Att nyckelinitieringen skulle ha fått sig en törn, tror jag inte på. Gjorde själv samma operation på min E34, och kopplade säkert ur batteriet många fler gånger utan några som helst problem. /Lennart |
|
|
jag lödde ihop alla kablar efter dess färg. förutom 2 st som va samma färg (vit/röd). dessa skulle jag kunna ha skiftat. Någon som vet vad vit/röd kabel går till?. ska ut o testa klippa av dom igen |
|
|
Länk Inte hundra på att länken ger svaret, men kanske värd ett försök? Kolla samtidigt resten av kablarna. Färgmarkeringarna är ju ibland väldigt diskreta. Sen kan det ju faktiskt vara rätt att kontrollera även de kablar, som kanske gått av utan att det syns. D v s isoleringen kan vara oskadad men ledningstrådarna av. Det brukar ju börja så. /Lennart |
|
|
nu har jag klippt de vit/röda kablarna utan resultat. det är sant men eftersom kablarna redan var av från början borde det väll inte göra någon skillnad om någon fortfarande är av under isoleringen? |
|
|
Drog nu säkringen till larmet. då startade bilen! dock så står den med varningsblikers på konstant (men inget ljud). detta löste jag genom att sätta tillbaka säkringen. då slutade det blinka. sedan när jag stänger av bilen är jag tillbaka på ruta ett (den startar inte). bilen går fortfarande inte låsa/låsa upp med nyckeln Men felet måste alltså ligga i larmet. bilen tror att den är låst fast den inte är det? någon lösning på detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.