AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.424

Montera LCI strålkastare på E91 -06

Sida 1 av 2
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Tjena gott folk.
Har sökt en hel del men inte funnit exakt de ja söker.

Jag är snart påväg att montera på LCI M-Sport paket på min bil som idag har det gamla sportpaketet.

Huven, stötfångaren är det inga problem med.

Provmonterade de nya strålkastarna igår och allting funkar rakt av UTOM blinkenhelet.
Den blinkar inte, och de 3 gula "p-ljusen" är döda.

Min fråga: är det någon som VET om det räcker med en programmering efter byte för att få igång dessa?
Eller är det något annat man måste byta/bygga om??

Bilen är som sagt en E91 -06
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Enligt BMW forum (på engelska), det är plug och play. Jag undrar om du har köpt rätt sort av LCI head lamp. Har du xenon eller halogen?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Behövde du inte tråda om nåt? Med tanke på att LCI på E9X har led blinkers i strålkastarna så kommer den att varna för trasig blinkers men de går att ta bort.

Ska själv montera LCI lyktor fram på min e60 till helgen och jag måste tråda om en hel del. Inte ens kontaktstycket ser lika ut.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Raj55: de kommer från en likadan bil fast med LCI så det är "samma"
Jag har orginal bi-xenon- samma som dessa är.

F-Tar: nej det ska inte behövas vad jag fått höra. Provmonterade bak, och de varnade inte trots dioder, däremot så flimrar de till vid uppstart pga "buldchecken"
Men som du säger, de kan an ta bort :)

Ang din bil så gjorde kollegan de på sin i förra veckan, men han gav upp på sin E60, på den va han tvungen att byta ljusmoduler, även efter bytet gick de inte att programmera in lyktorna av nån anledning. Så E60 verkar de vara svårare på än E91
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vilket lyx på E9X låter de som. Men det är inte dumt att mäta eller kolla vilken kabel som e blinkers. Har man inte kurvljus osv så kommer man inte använda hela blocket.

Nä jag tänker inte byta LM utan ja kör på LM1 med lite omtrådning. Det mesta är samma lika förutom DRL och helljus, jag har de svart på vitt på en pdf retrofit. Koding är den del jag har störst koll på så de bör inte ska vara några problem. Men måste först ha lite kabelskor så ja kan tillverka kontaktstycket, det bör nog ska gå :)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Okej :) hoppas de blir bra :)
Låter som du jobbar med BMW? :)

Ja ska kolla me förra kollegorna på BMW om de har lust att bara prova programmera de innan ja skiftar, satans bökigt att byta lyktor för att åka o programmera, och går de inte ska man skifta igen. Orka slita ner höljet varje gång :p
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Det som jag skrev om "plug and play" tidigare gäller för E 90 LCI halogen ljus och inte bi-xenon. Halogen LCI har vanligt halogen H7, och halogen signal lampa och halogen ljusringar.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja de hoppas ja me ;) Nog jobbar jag med bmw men inte hos dom :) Tycker det bara är väldigt intressant, man har blive lite som en nörd :)

Skönt om du har kontakter hos dem på bmw då underlättar denna LCI förvandling ! Självklart kommer det gå! Det enda kravet är att man gör det rätt ;) Beroende på vilken FRM du har finns de olika FA nummer man kan lägga in i VO så då lirar de på en gång.. Annars få man ta bort "bulb check'en" manuellt.

Har väl haft bort lyktorna fram på min 7-8ggr nu, men denna gång kommer bli sista :) Har inte knäckt nå plast än så länge :D

Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Jo, jag sitter just nu o kikar på massa sidor från alla världens hörn.

Men tycker ja får fler bud beroende på vilken sida man kollar på.

Vissa skriver att ska man göra som ja, köra LCI xenon från gamla xenon så räcker det med programmering.
Andra säger att man måste tråda om och programmera, och några säger att det är massor mer.

Är ju verkligen bara blinkersen som inte funkar, sjukt frustrerande, hade de bara vart de 3 p-ljusen hade ja skitit i de, men man vill ju kunna blinka haha
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
F-Tar: sant :) BMW må va bra, men smarta lösningar när nått ska bytas är något de inte är duktiga på haha. Där är Audi bättre :)

För mig spelar de ingen större roll om blinkersen flimrar till vid uppstart, bara skiten lyser :)

Hoppas på enkel programmering från grabbarna :)
De sura är att ja slutade jobba på Bilia Group i fredags haha.
Han lixom inte med allt innan ja sluta :(
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Kanske de e så.. Ja håller sällan på med andra bilar :P

Nä skitsamma om de flimmrar, de gör ju i princip hela bilen pga att man bytt ut de mesta till led. Slutar ju efter ett par sek.

Det skall inte vara några större bekymmer, kan de dem grejerna så skall de gå vägen. Posta gärna hur de gå. Haha du smet ifrån allt jobb eller? ;) Hoppas du få hjälp endå da :)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
En liten fundering bara ang detta med LCI och varselljus.. Gäller även 3 serie.

Normalt på dagen så går DRL ljuset igång med 100% (angel eyes) ljusstyrka och mot kvällen då xenon'et tänds så dimmar normalt angel eyesen ner eftersom man behöver inte ha kraftigare ljus. Då blir angel eyesen positionsljus ist.

Min tanke är att sno 12V tändning direkt på denna H8 till angel eyesen och strunta i positionsljus matningen helt så att jag alltid har på DRL ljus med 100% hela tiden, även med xenon på.

Vet någon ifall detta är OK med lagen att dessa inte dimmar ned vid körning med xenon? Bild kan länkas om det är svårt att förstå hur ja menar.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Helt ärligt så tror jag ingen av lagens långa arm eller besiktnings gubbarna har nån koll på de om de inte är maniska BMW åkare :)

Men ser samtidigt inget hinder med de, på min t.ex glimmar den ju inte utan har samma styrka hela tiden :)

Meeen, jag är inte helt säker.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Fortfarande ingen som vet med säkerhet OM det räcker med en programmering bara för LCI lyktorna???

Imorgon kommer iaf LCI huven att monteras :D
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Nä du har nog rätt.. Gubbarna på bes förstår nog inte att jag gjort de själv ^^ Annars har man ju normal 35w halogen som DRL i angel eyesen. Skall uppdatera till led senare efter jag har grejerna sittandes på bilen. har tillverkat kontaktstyckerna i veckan iallafall så framåt går det. På lördag skall det kodas och kopplas och monteras ;)

Jag kan säga med god säkerhet att kodning fixar dina problem, jag har det i huvudet som skall göras på just en 3serie LCI konvertering. Hade vi vart grannar hade saken vart biff ;)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
De kommer bli Nice :)
Nej, sen har de ju halvljuset på hela tiden när bilen är inne på bes, så tror inte alls de är nått de märker :)

Gött, tack :)
Haha, jag hoppas på att mina gamla kollegor ska kunna ordna det åt mig så snart de är på plats :)

Huven monterade ja igår, stor skillnad med bara den :)
Men ser lite latjo ut då grillarna inte är exakt rätt :)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Hoppas du har rätt ;)

Låter grymt :D Hoppas du får ordning på grillen :)

Monterade LCI lyktorna, kodat och klart.. Bara att passformen suger.. Måste försöka lirka dit dom bättre. Sedan funkar inte nivåregl korrekt heller, så de måste fixas också..
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Haha ja vi får hoppas på de :)

Ja grillarna kommer passa när nya höljet kommer på plats :) de kommer ta en stund till. Dock är ja lite sur, den 8 timmar gamla lacken fick 7:ans stenskott direkt :( men så är det denna årstid. Fan...

Nice :)
Men, varför passar de inte helt, bara justering som gäller?
Är de programmering på nivåreg. Eller är de kaputt?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Huvudsaken de blir bra :) Dryygt, men som du säger.. Denna årstid då gruset sprutar hejvilt!!

Haha, de var mest jag som var stressad och less och pallade inte montera lyktorna rätt.. Men igår lirkade jag dit dem och de sitter som gjutet! Jobbigt nu bara då man gått och intresserat sig utav en B5, då måste jag montera av och tråda om kontaktstyckerna igen eftersom pre-lci lyktorna måste på igen :P Aldrig att jag byter bort bilen med lyktorna som inte ens gått 10 mil :)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Haha, men Ninham du ju precis gjort de så minnet är ju färskt hur du ska göra :)
Känner igen dedär med att vilja byta bil haha.

Haft denna i 6mån, började nu jobba på Veho bil och en merca lockar ju tyvärr en aning.
Men ska försöka hålla mig. :p
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Neeej inte merca ;) förresten så passar inte strålkastarna på den b5an just för att den har kurvljus :p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.