AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.035

525 tds startspärr?

hej! funderar på att köpa mig en 525 tds 1996 men antagligen så har startspärren gått i på den.. den gick inte på starten å när man tjuvkopplar startmotorn så tuggar den bara på utan att starta.. började tydligen efter urladdat batteri så tror ni de räcker att koda om nyckel eller nåt sånt? :)
mvh fredrik
Samma sak har hänt med en 520iT-95 där ägaren försökte sälja den för en tusenlapp, det är säkert så att bilen har originallarm och har man då larmat bilen, måste man larma av den, annars kommer startspärr/larmet hindra försök att starta den.

Min 518i-95 har strulat med avlarmningen vid två tillfällen, vid köpet och en gång när det snöade. Då går det inte att starta.

Gissar att den tjuter när du vrider om nyckeln?

Detta händer troligtvis bara bilar med originallarm.

Troligtvis har väl nyckeln glömt bort bilen och kan inte larma av. En kodad nyckel bör lösa problemet.

Mvh Stephan

okej, som sagt inte köpt än men ska å kolla, han ska ha 2000 för den så kanske värt å chansa ? men kan de va så simpelt så de räcker att larma å larma av tro?
När jag hade kontakt med 520ägaren hade han larmat på förra året och i år gick det inte alla larma av. Så lyckas du larma av är säkert problemet löst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.