AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.698

m50b25tu, tyskimport,

Ro
9
Robin Lundström
e36, 325, 1993
tjena, har för ett tag införskaffat mig ett stycke 325 sedan import, för en billig slant som jag och en bekant lagat då den hade havererat, (spännskenan hade mer eller mindre exploderat)

Men nu till allt de roliga runt i kring, vi konstaterade att den va uppborrad ifrån 84mm, till 86, med original slaglängd på 76mm,
men sen så upptäckte vi att de va Portad topp (misstänkt flödesmätt), större spjällhus, 3 tum, sportavgas med 2 rör hela vägen ifrån grenrören /gemensamt igenom katten) så sitter de nu en aningen större spridare då 1 av spridarna gav upp, så nu sitter de Opel GSI spridare (y) haha,

Motorn byggdes ihop och något hände 2 dagar senare, aja man lär sig av sina misstag, vanosen sattes ihop på fel sätt, bottendelen va 15 grader fel, osv, 12 insugs ventiler blåsta, suck,

nytt inhandlades igen, och nu ihop åter igen, men nu så idag gick BÅDA kamaxlarna sönder vid ihopsättning trotts av alla de jävla klippen och råd man sökt på nätet hur man sätter i dom utan att knäcka dom,, ett par svordomar senare, aja, ta numren på kammarna för att se va "nya" kostar, men dom numren jag hittar på nätet säger att de är M3 kammar,

sökt hur mkt som helst men kan inte hitta nå mer om exakt va de är för kammar. i princip dom existerar inte..... så min fråga till er som är mer Gurus över bmw, kan någon säga mig va de kan va för kammar?,

insugskammen 1738 369 gc 0967 står i gjutningen,
har ej va som satt på avgas sidan för tillfället, men kan fixas om insugskammen är nå speciellt,

Tack för mig sålänge :) //Nybörjarn på bmw från Gotland
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Här kan du finna de art. nr som du söker:

Länk

Ro
9
Robin Lundström
e36, 325, 1993
det 11 siffriga numret, 17383690967
1738 369 gc 0967
existerar inte, :/
Ro
9
Robin Lundström
e36, 325, 1993
va jag kan få fram efter lite mer efterforskning, så verkar de kunna stämma överens med, Länk

pissigt läge -.- för dem va ju inte alls värda en slant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.