|
|
|
|---|---|
|
För 3 månaders sen görde jag en oljeservice på bilen, har sedan dess körd ca: 300 mil, kollade på stickan igår som visade hälften, asså mitt emellan strecken, hm... drar min bil mer än normalt ????? :! | |
| Mitt mellan strecken är riktigt. Kollade du stickan efter oljebytet? | |
|
ja, då var den vid det översta strecket... tror jag :) :! |
|
frazze |
Byter motoroljan i min 320iM-88:a 15,300 mil Använder mobil 1 5:50 kör mellan 600-900 mil mellan Oljebytena...oljenivån sjunker inte 1 mm. Noll oljeförbrukning..... frazze |
|
Samma här **325**. Håll koll på oljenivån bara, och fyll på med samma olja som finns i motorn. Tydligen drar motorn lite olja om man kör hårt med kärran=) /..molle |
|
|
Jag har också märkt att bilen äter olja vid hård körning.. jag åkte t.o.r Luleå från Göteborg för någon vecka sedan.. Bilen drog väl nästan en halv-liter på de 260milen.. men jag pressade den relativt hårt oxo.. ;-) Inte en länsman på 260 mil.. Highspeed = Pleasure |
|
| Det är lika med min 325:a, den drar mycket olja vid hård körning. Sen är det ju så att en motor ska förbruka olja, man förbränner ju lite olja. | |
zaphod |
frazze, din motor verkar vara helt otrolig, du kör alltså 900mil utan att den drar olja? Min 325`a drar 0,5 liter /300mil.. Hur kör du egentligen... zaphod |
|
Jag hade också en 320 som inte drog olja. Min 318 IS däremot vill gärna ha lite påfyllning. Mr C |
|
Andreas |
Läste i instruktionsboken till min bil att max oljeförbrukning är 1,5 liter/100mil och beror på hur hårt motorn belastas. Jag har nu kört omväxlande i 200 mil och den har dragit ca 2dl... BMW ROCKS |
|
Min drar knappt inte heller nån olja.... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Jag hade en 325i E30 innan min nuvarande 320i 24v E36 och ingen av dessa drog någon olja. Min 320 har gått 19000 mil och drar ingen olja alls! Det är inte ens tick i ventilerna på den :-) | |
|
kollade stickan idag igen, förra gången var den i mitten, nu hade det minskat några mm igen. men men... det verkar ju som att det varierar lite mellan alla bmw's så jag behöver väl inte vara orolig. :! |
|
sebbe_bmw |
528an -98 10500mildrar ingen olja vad jag märkt.... hur många mil e det mellan fem gröna och den gulalampan på serviceindikatorn... 740 ia 96.. 9600mil dricker inget häller..... |
|
Min 328i-96 12000 mil dricker inte en droppe olja hur jag än kör. Det gjorde inte ens tds:en jag hade(19000 mil). MVH /Andy EPA Duett-62, Sirocco GTI-77, Volvo 142-74, Celica GT FOUR-88, Celica GT FOUR-89, 525tds-92, 325tds-94, 328i-96, nästa bil E46. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.