AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
570

EVO III kitt till bmw 325 -88?

Emil
Funderar på att sätta på typ ett evoIII kitt på min 325.
Är det nån som har satt ditt nått sånt?
Hur pass svårt är det?
lizard
jobbigt och svårt inte värt allt jobb.jag gör det aldrig en gång till
Emil
Vart det bra? Hur många timmar tog det på ett ca.
Visst jag har också vissa tveksamheter till att sätta på ett sånt. Synd bara att dom ser så himmla feta ut dom bilar som har snånna kitt
lizard
höll på till och från med början i augusti 2000 till januari 2001 men visserligen så vart det helt perfekt det som störde mig mkt var att man antingen fick ordna feta spacers i bak och det är ju aldrig bra för väghållningen eller väldigt feta fälgar (dyrt) om jag skulle göra om det så skulle jag nog satsa på vanliga m3 skärmar i plåt och så blir den inte överdrivet bred över baken räkna med minst 500 timmar om det ska bli bra och myket spacklande
lizard
glömde att skriva att bilen blev väldigt svårsåld jag fick 25000:- det var en 325-87 så är det tråkigt att ha en bil som ser ut att gå som fan men inte gör det
Emil
Där ser man. 500 timmar säjer du. Då är det väl spaklandet som tar tid förstår jag.
Hur mycke tid lägger man på dom olika momenten i timmar. Skulle va lite kul att veta.
Man får ju en jävligt grym bil för pengarna. Såg nån anons om ett EVOIII kitt här på sidan hör 8000:- (är det ungefär vad man ska ge för ett sånt kitt). Sen känner jag en kille som skulle kunna lacka den åt mej för 5000:-. Min 325 fick jag jävligt biligt kosta mej 19000:-. Till sammans blir väl det 33000:- om man lägger på lite så 35000:-. Mycke häftigtare bil kan man väl inte få för dom pengarna. Men frågan är juom det är värt jobbet
Emil
föresten du har ingen bil du skulle kunna skicka över till mej på hur din såg ut när den var klar
lizard
som sagt om jag vore du så skulle jag köpa skärmar från en vanlig m3 i plåt.för paketet du sätter på är antngen i plast eller glasfiber så det räcker med det minsta lilla så är allt jobb förgäves men men det är inte min bil,jag gav 4000:- för mitt paket men då fick jag köpa en evo bakvinge seperat.du får räkna på i alla fall minst 5-7tusen till på fälgar som ska breda utåt i bak för att det ska bli bra.jag har en gammal bild på bilen när den började ta form ska leta upp den och skicka den till dig obs tagen med polaroid kamera (suddig)
Emil
Det vore kul om du skickade över en bild. Jag hade ändå tänkt köpa nya fäljar till bilen. Så just det gör inte så mycket. Då är det ju lite väre med ömtålia skärmar. Plåt är ju klart bätre men passar dom ihop med fronten och backspoilern.
lizard
har skickat dig en bild om du inte har fått den så skicka mig ett mail för jag kanske skrev fel adress,med lite jobb så ska det nog inte vara några större problem att få dit m3 skärmar i plåt tror nog att det är mindre jobb än ett evo3 paket
Emil
Fått bilden. Den var ju grym. Det gör en ju inte mindre sugen på ett EVOIII kit. Jaja får la se om man sattsar på stora M-paketet och M-skärmar till det i stället
lizard
om du satsar på plåt så köp det från skroten försök även få tag i front spoiler och bak kjol till m3 för då är det i princip bara att smälla på
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.