|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag tog kontakt med BMW-verkstad i Segeltorp och han sa att felsökningen tar en timme och den kostar nästan 2000 kr, pga cigarettändare/uttag är urfunktion, trots är det ok och hel säkring nr 08. Jag kunde inte tro så det är extremt hutlös kostnad de har. Jag undrar om någon som vet/känner till de billigare. Jag tar gärna emot olika tips! Tack på förhand | |
| GW Engineering i Bagarmossen. | |
|
Börja med att kolla själv har du ström över säkringen? Hur testar du uttaget? Funkar tändaren den kanske inte följer med. |
|
|
det är dött. belysningsringen utanför ttagen tänder inte på heller. jag har testat olika bl.a. iphones laddare, german gps, "bordsdammsugare"...det funkar inget... men ciggarettuttaget ligger i bagaget och det funkar fint allt 3. hur kollar man ström över säkeringen? |
|
| Mät över säkringen | |
| Mät över säkringen | |
| Provat med annan säkring? | |
| Ta ut askoppen och se om du kan få ur uttaget, kankse det bara är glapp där? | |
|
Jag provar först med att ta ut askoppen... Men hur lossnar man på det sättet? Jag vill ej skada dem. o sedan får jag köpa en digital multimeter annars. falsterbo: Ja jag vet hur man hittar... jag kollade upp flera säkeringar därinne och läste av säkeringskartan även. Men allt var ok. Tack för info om multimeter! Jag ska kolla det sen. |
|
|
Länk Digital multimeter... Är det bra? |
|
|
Länk Elkretsprovare |
|
|
Stämmer de eller? |
|
|
Den här är rätt ok. Länk |
|
|
Tack! :) |
|
| Köp en multimeter först du har mer nytta av en sådan. | |
|
jepp ska göra! |
|
|
Det var värt arbetsbörda! Jag demonterade från armstöd o hela vägen till cigarett-facket. Jag upptäckte att cigarettändarens kabel är brännskadad, och det är trasig i tändaren. Det är tydligt att det var överspänning av några av ubs kopplade in och det höll inte. Hursamt att jag köpt både tändare och kabeln. Arbetet tar ca 50-60 min för att demontera . Det krävs mycket tålmodigt och långsamt, ingen stress, inte för fort, så inte skada plastdelarna. Att byta cigarettändare är rätt lätt, och montera tillbaka hela tar 40-50 min typ. Skönt att det funka! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.