AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.983

M3 E36 limo som vardagsbil?

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Om man behöver byta, till något billigare, kan man då byta till något som faktiskt är ROLIGARE?

M3 E36 limo dyker ju upp, som en praktisk och rolig bil. Har tyvärr aldrig kört en, men är de OK som vardagsbil?
Funkar motorn som den ska, är det väl inget högriskköp? 50-60 kSEK är ju inga fantasisummor. Har en 97a alla hästar kvar? Är skinnet kasst? Dämpare? Rost?

Ni med erfarenhet, skriv ned en tanke eller två, och besinna mig :)

Fredag!
//Groggen
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
perfekt val.om man har barn har själv en m3 limo 95 3,0 bra o praktisk samtidigt som man har en trevlig bil
många 3,2 har ju problem med vanos rolls royce kolla så den är utbytt
eller renoverad.m3 3.0 är ju en kanon motor,sen är det gå efter skicket med rost o sånt,.försök hitta en orginal istället för stylad.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det viktiga är att INTE köpa en med ögonlock.
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
+1 Sani :)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Inga ögonlock, men paj vanos = köp?
20" kromfälgar, sänkt, perfekt motor = avstå?
Perfekt färgkombo exteriört och interiört, men fel kjolpaket = avstå?

Skärp er, sex & the city-flickor.

Inga andra med _praktiska_ råd?
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Hej!!

Jag säger bara KÖP! Som du själv säger, roligare bil för de pengarna är nog svårt att få.
Hade själv en -98 limo i fyra år och körde ca 3500 mil under de åren. körde dock ej på vintern med den.
Underbar bil, rolig och väldigt praktisk. Under ett par somrar samåkte vi till jobbet och då var vi 4-5 pers som åkte ihop, givetvis lite trångt med tre pers i baksätet men annars var det inga problem. Bagageutrymmet är också helt ok om man inte ska ha in barnvagnar eller noshörningar.
Skulle lätt kunna tänka mig en sån igen.

Vänligen
Fabio
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
+1 M3_Fabio
Jag har oxå haft en sedan 96a,Vanos rasslet kommer man inte undan men vi alla vet ju att det är i princip skönhetsfel..

Hade eståril blå som var skit snygg,är bilen välskött med bra historik så är det mycket härliga bilar dessutom inte alls så törstiga
mvh
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Ett aber - barnvagn måste ju in... fast det är ju inga problem i e87!
r1
195
r1tobbe
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
barnvagn går in då ofta barnvagn man kan dela på den chassi för sig o andra del för sig.jag har inga problem med barn vagn.

:::+1 M3_Fabio
Jag har oxå haft en sedan 96a,Vanos rasslet kommer man inte undan men vi alla vet ju att det är i princip skönhetsfel..

jo det är klart man kan hitta utan.finns dom som har renoverat dom eller skött bilen osv.

bara till köpa en o ta med barnvagn o testa på platsen ochså

r1
195
r1tobbe
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
barnvagn går in då ofta barnvagn man kan dela på den chassi för sig o andra del för sig.jag har inga problem med barn vagn.

:::+1 M3_Fabio

jo det är klart man kan hitta utan.finns dom som har renoverat dom eller skött bilen osv.

bara till köpa en o ta med barnvagn o testa på platsen ochså

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.