|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Är den svensksåld med all historik och servad schysst osv så är det ju ett bra pris. Men bör kollas mycket noga. Dessutom är det en 99a. 6 ägare är inte så farligt att kolla igenom kanske. Ser dock inte pedantskött ut direkt. Skitigt motorutrymme, trasigt dimljus fram och redigt skrapade fälgar. Men kan ju vara en pärla i förklädnad med endast lite småfix för att bli fin. Eller inte... Jag hade tagit en titt på den i vilket fall. |
|
|
Vad kostar ett nytt dimljus och omlack av fälgar? 5 tusen rimligt? |
|
| Man lackar inte om fälgar, det blir fråga om "helrenovering", kostnad mellan 7-10" beroende på vem som gör det... | |
|
Som Dawwe säger, och Style 65 fälgarna bör göras professionellt om det ska bli rätt med färgen. Ang dimljusen hade jag bytt båda samtidigt till facelift varianten. Dom ligger väl på en tusing styck skulle jag tro. Men ändå det viktigaste i det hela är historiken. Milen och service är skött, samt gärna dokumentation på andra reparationer/bytta delar osv. |
|
|
Tack för goda råd råd. Ska se vad jag kan få fram! |
|
| Kostnaderna drar iväg snabbt när man ska börja fixa allt smått på bilen... | |
|
Kolla så att inte skinnklädseln är grön. Han skriver inget om färg vilket jag tycker är ett läskigt tecken. ------- //Lövet |
|
|
2014-03-04 150 282 Fordonet besiktat. 2014-02-27 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. Nuvarande ägare har haft bilen i mindre än 3 veckor.. |
|
|
Bilen har Inredning i: Praegeleder/schwarz (O5SW) Han kunde ju lika gärna skrivit 15´000mil i texten istället för 14´900mil |
|
| Länk | |
|
Impnaz: Det är allt en 2000, då BMW Sverige ofta märkt bilar byggda juli-1999 som MJ00. Det där med september är en myt uppfunnen av BMWhandlare. Ägaren har lagt ut den på bmwmarknaden på facebook och verkar inte speciellt sugen på att sälja. Jag hade hoppat den tills han är mer intresserad att sälja. Mvh Stephan |
|
| Lövet: Ja grön skinnklädsel är jätteläskigt, ända tills man ser den på riktigt, håller med till 100%. Tänkte precis som du, INNAN jag fick se hur det ser ut Länk | |
|
Hej, Jag tittade på denna förra helgen. Generellt var den faktiskt ganska fin. Lacken var fräsh och även skinnet var ok. Fälgarna behöver som sagt renoveras. Killen som säljer har nog bilförsäljning som en sidoverksamhet. Inget fel i det kanske. Den hade lite fukt i framlyktorna (den var nog tvättad dagen innan). Den behövde en service inom kort tror jag. Jag hittade en annan grön i Göteborg som jag köpte i stället. Jag valde den andre pga den var betydligt mer utrustad samt en annan färgkombo. |
|
|
Dawwe: Den är inte snygg i verkligheten heller. Smaksak naturligtvis men det lär vara en smal kundgrupp för den inredningen. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Tvivlar på att du sett "Englischgruen" i verkligheten. Fult är det inte. Finns det snyggare färger? Absolut. Men om bilen är Oxfordgrön så passar det utmärkt med "Englischgruen", klart snyggare än svart iaf, men inte lika snyggt som "Caramel", men å andra sidan mindre känsligt för smuts... På forumet så är kundgruppen smal, men efter att ha sett den i verkligheten är jag säker på att 50-70% kan tänka sig inredningen, även om det inte är favoriten. Personligen tycker jag att den absolut fulaste/tråkigaste inredningen är svart, oavsett vilken bil det rör sig om, i samma klass ligger en svart/grå eller en helgrå inredning, och yes jag äger en bil med helsvart o även en annan med helgrå(ljusgrå) inredning, men det är fortfarande ljusår snyggare än en turkos,lilla eller knallgul inredning... |
|
|
Dawwe: Jag förstår inte heller varför man "hackar" på Englischgruen som färg på inredningen? Men så är jag kanske en av de som passar in i det "smala" segmentet av köpare, vilket är bra egentligen, då får man de udda och mer individuella bilarna för sig själv! ;-) Vad gäller svarta inredningar, så väljer jag BORT bilar på grund av det... Jag skulle gärna haft tag på en E39 M5, med Titanicblue hell! Det ni! Länk (Nu är visserligen bilen på bilden ett högerstyrt exempel). Angående bilen i annonsen, verkar lite sliten... Mjah, bjud 75000:- |
|
|
Har kollat närmre på denna Kombiinstrumentet är ej original, utbytt till faceliftad variant. Vad detta kan innebära mer vet jag inte.. Tättningslist runt dörren är sprucken. Bilen har behov av service ocskå.. |
|
|
sen måste jag nämna angående diskussion om grönt och trä.. Trä hör inte hemma på en M bil på något sätt, speciellt inte i en m5:a... Har själv svårt att acceptera allt som är grönt, men det är ju en smaksak. |
|
|
Straightsix: Apropå trä...Mja. Nej överlag är trä inte nån höjdare i en M, men det finns undantag. Har tex "trä" min orientblåa med sandbeige inredning, helt OK. Även trä i den Oxfordgröna med Englischgrun inredningen, och i en bil som bara skriker "stiff upper lip" så passar det faktiskt bra, hade faktiskt sett värre ut med alulister i det fallet. Men överlag, så väljer även jag bort trä, men jag ratar inte en bil pga att den har trä. På gamla M-bilar (läs äldre än 7-8 år) är det inte utrustningen som är det viktigaste, utan skicket, därför kan jag många gånger leva med att en bil har "fel" färg eller liknande så länge skicket är riktigt bra. Titanicblau hell skulle jag kunna leva med, faktiskt! Den här inredningen är dock verkligen på gränsen, även för mig Länk , men om den hade varit i riktigt bra skick, så hade jag nog kunnat tänka mig den ändå :) |
|
| Sandbeige med trä, funkar faktiskt:) Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.