|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Utrustningslistan var inte superlång. Typisk tjänstebilsspec med Navi Pro men inte så mycket mer. Kan du spåra servicehistoriken och får den till mycket lågt pris kan det vara en ok affär. Men jag hade själv inte gjort det besväret, framförallt kommer det bli jobbigt att sälja den vidare. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Quest: Walk away, it ain't Worth the hazzle. Mätarbackad 520 med tygklädsel?? Vad skulle du få den för? 50tkr? Bra att regnumret du skrev regnumrt Quest! Varning för DOK755 DOK 755. Mvh Stephan |
|
| Köper man en skruvad bil (oavsett pris) så stödjer man ju denna typ av fiffel... Finns det INGEN andrahandsmarkand tvingas folk vara mer försiktiga. | |
|
Vad har mätaren varit med om egentligen? För inte lär den ha gått 11.000 mil på 1 år. Är det nån som försökt skruva den rätt igen? 2013-05-27 230 829 Fordonet besiktat. Fordonet besiktat av Bilprovningen Södertälje-Bårsta, Sverige. 2012-10-18 I trafik första gången i Sverige. 2012-10-17 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. 2012-10-06 115 972 Fordonet besiktat av Bilprovningen Sätra, Sverige. 2012-10-06 Fordonet besiktat. 2012-10-05 Fordon förregistrerat i Sverige med registreringsnummer DOK755. Fordonet besiktat av Bilprovningen Västerås Tunbytorp, Sverige. 2012-09-17 Privatimporterad från Tyskland till Sverige 2008-07-04 Fordonet registrerades första gången utanför Sverige. ------- //Lövet |
|
|
Ja, när nuvarande ägaren köpte den var den backad till 13 tusen mil. Vid närmare kontroll på Bmw verkstad gick man igenom bilen och fick då fram den riktiga mätarinställingen, dvs ca 23 tusen mil. Bmw mekaniken ändrade därför mätaren till den riktiga. Frågan är hur den i övrigt är servad. Jag har inga problem med en bil på 24 tusen mil. Vidare kollade jag i ispa-registret där jag såg att bilen varit registrerad på verkstad kontinuerligt sedan 2009 i Tyskland. |
|
| Går det att få tag på en kopia av Fahrzeugbriefet? Via den bilprovningen där registreringsbesiktningen gjordes? | |
|
Bilprovningen skickar allt till Trps. för arkivering. Förvaras i fem år där, sedan förstörs allt gällande ursprungslandet. Har fått det svaret, när jag letade efter ett Fahrzeugbrief för en äldre import! Länk Min bil |
|
|
Det finns ju inget som säger att bilen inte vart skruvad från dess att den kom till Sverige i Tyskland.... Hur tänker du när du kollar på denna bil och dess fördelar? Mvh Asken |
|
| Priset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.