|
|
|
|---|---|
|
Bytte fjädrarna bak igår och allting gick bra. Märkte dock i morse att ljusbilden var ganska kass och att ratten är lite sned. Efter en snabb koll så hade jag ju missat att lossa nivåregleringen bak. Fästet har lossnat, men ser inte ut att gått av någonstans, utan bara tryckts ut av trycket från bärarmen när den sänks ner. Är lite svårt och se hur den egentligen ska sitta. Någon som kanske har en bild? Om den nu mot förmodan är sönder, går den delen att köpa som reservdel? Angående ratten som är sned. Vad kan jag ha kommit åt i bakvagnen som gör att ratten blir sned? | |
|
Har du lossat något toe in stag eller camberstag så har du med all säkerhet en felaktig hjulinställning. Gör isf en hjulinställning snarast då bilen antagligen äter däck just nu. Ang givaren finns allt sånt att köpa hos din autoriserade bmw handlar. |
|
|
Har du lossat något toe in stag eller camberstag så har du med all säkerhet en felaktig hjulinställning. Gör isf en hjulinställning snarast då bilen antagligen äter däck just nu. Ang givaren finns allt sånt att köpa hos din autoriserade bmw handlar. |
|
|
Ringde till Bmw och givaren finns att köpa. Billigt och bra :) Är egentligen inte givaren som är sönder, utan de är fästet som lossnat, så frågan är dom den ens är sönder?! Svårt och se hur och var den ska sitta. En annan spännande sak som hände i morse när jag låg på motorvägen var att antispinn och antisladd helt plötsligt slogs ut. Vad kan vara troligt att jag kommit åt där bak?? Kommer inte ihåg att jag skruvat på några stag då man inte behöver det, men måste gjort de utan att jag tänkt på de. Någon annan förklaring finns ju inte..? |
|
| Det finns inga justeringsmöjligheter i toppen av fjäderbenet? På vissa bilar kan man ju justera camber via fjäderbenslagringen (fram) uppe i tornet. | |
|
Nä där uppe finns inga möjligheter att du justera någonting, utan de är i så fall nåt stag som kommit lite snett. Här är en skiss på hur nivåregleringen ser ut till xenonljuset. Någon som har koll på vart den undre delen av nr 4 ska fästas nånstans? Länk |
|
| Nr 4 är för sensorn fram, den sitter runt länkarmen fram | |
|
Ser i princip identisk ut bak.Men att de ser mer ut som den ska fästas i något hål. Frågan är mer exakt vart den ska fästas? Svårt och se exakt i vilken position den ska sitta eftersom allt är löst. |
|
|
Den sitter skruvad genom en bärarm genom ett hål med en mutter på undersidan. Bärarmen som går snett framåt om jag inte minns fel, Skruvar du av hjulet bör du garanterat se var den skall sitta. |
|
|
Fel av mig, tror den sitter skruvad i "4an" någonstans mitt på. Länk |
|
|
Ska båda ändarna sitta fast i nr 4? Själva armen sitter fortfarande fast. De blir väl om jag inte tänker helt fel nu nr 7 i min länk som sitter löst. Eftersom hela paketet går att röra helt fritt är det svårt att köra med uteslutningenmetoden. Ska försöka ladda upp en bild senare nånstans. Är lite svårt att förklara exakt. |
|
| Ok den ena delen skall sitta i rörlig del = länkarm, den andra delen skall sitta fast någonstans där det sitter fast, i någon balk eller i bakaxelbalken. | |
|
Såhär ser det ut Länk De är den delen som hänger ner som har en bult i sig som lossnat. Frågan är som sagt vart den kan tänkas fästas nånstans... |
|
| Ingen som har en tanke angående bilden? | |
|
Var finns du och din bil? Har du en mailadress kan jag skicka kort på hur det skall se ut Pma |
|
|
Niklas Du har Pm! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.