|
|
|
|---|---|
|
Tydligen ett vanligt fel att airbag lampan lysser på e34 och e39. Men vad beror det på? På min e34 530i. Tacksam för svar :-) Tack på förhand /// | |
| Finns många möjliga fel i systemet. Läs av felkoderna som ett första steg. | |
|
Endast vanligt på vissa årsmodeller av E39, E34 brukar bara vara när man monterat en passagerarstol utan airbagmatta eller bytt ut ratten och klantat till det. Är din bil orörd? Eller har ratt och/eller inredning blivit utbytt? Mvh Stephan |
|
|
Hej Stolar och inrednig har iallafall inte jag bytt ut. Och när jag köpte bilen så lysde inte airbag lampan. Förvisso så bytte jag till träratt. Från 95-96. Och min är en 94. Alltså olika inkopplingar. Men jag gjorde om det så allt funka som det ska. Och då lös ej lampan. Typ en månad efter börja den lyssa? :-o Så vad kan det bero på? Hur läser jag av felkoder eller måste jag lämna in den hos BMW? Tack på förhand /// |
|
|
Du bytte alltså släpring? Du bör ha haft 32341162804 och sedan monterat 32341162111, gissar att ratten ser ut så här Länk Om du inte har passagerarairbag kan du byta inredning som du vill. Har du passagerarairbag måste det finnas airbagmatta på passagerarplats (måste inte finnas i stolen). |
|
|
Just precis så ser ratten ut:-) Släpring? Nu hänger jag inte med :-P Jag har airbag på passagerarsidan. Men jag har aldrig bytt inredning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.