|
|
|
|---|---|
|
Inbrott i bilen - en E70. Hände i Sollentuna natten til den 13 mars 2014. Straxt före 8 i morse rusade jag ut till bilen och upptäcker att fönstret till förardörren är krossad och att hela klimatanläggningen med GPS-navigator, radio och CD är borta! Tjuvarna hade täckt backspegeln med silvertejp (i tron att det fanns en kamera där) samt även vår externa kamera och rörelsedetektor var tejpade. Någon med liknande erfarenheter och teorier om vad det finns för marknad för stulna delar av det här slaget? OscarN | |
|
Skoja inte, marknaden för billiga navi är ju enorm. Kolla bara ebay.com/de/co.uk och blocket hur mycket lösa delar det är till salu. Beklagar ditt öde, verkligen skittrist att mötas av det där. |
|
|
Såg det nu. Rätt billigt också. Hela kittet för ca 4000-8000 SEK. OscarN |
|
|
Det där är mycket mycket vanligt, åk till vilken BMWverkstad som helst, det står drösar med X5:or, även F15. Var glad att dem inte sågade upp bakskärmen. Då byter BMW hela höger karossida. Ska du ha den på gatan, fixa en kamera på huset som filmar bilen och gatan eller två kameror i bilen som dessutom skickar filmen till en dator. Men helst ställer du in den i garage. Antar du har GPS-tracker? Inte lika viktigt som förra året nu när tjuvarna helst tar Range Rover eller X6 men fortfarande försvinner ett antal X5 E70. Mvh Stephan |
|
| Kommer de förbi larmen? | |
| Iggeman: japp... | |
| Orginal larm? | |
|
Kolla in Teknikens Värld nr 15 el 16 2014, där står endel om stulna bildelar och deras färd in i krockade/stulna bilar när dom repareras i baltikum mm Så bli inte förvånade om ratt o annat med försvinner samtidigt |
|
|
Skall kolla artikeln. Tack!! OscarN |
|
|
Har hört talas om X5-ägare som installerar ett extralarm, typ Defa, trots att originallarm finns på bilen. Är det värt att göra det? Funderar också på rattkrycka, regnr-gravering av alla rutor, DNA-märkning (BMW har en egen sats som jag blev erbjuden att köpa när jag hämtade min bil). Tips och erfarenheter? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.