|
|
|
|---|---|
| Jag har en 328 e46 där airbag lampan lyser. Har provat att släcka men gick inte, då sa datan att sensormattan i passagerarstolen e kass. Jag prova sätta ett motstånd under stolen o prova släcka men lampan släcks inte. Någon som vet vad man ska göra eller va de kan va för fel? Tacksam för svar | |
|
Hej, Nu vet jag inte exakt vad du menar med "motstånd" (resistor), men det krävs mer än bara en resistor. Här på AP, under Mektips, lär finnas en byggbeskrivning på det du söker. Annars finns det färdiga att köpa. Det gjorde jag, för jag kände då inte till det uppenbarligen lättarbetade tipset. /Lennart |
|
| Nä men ja hittade en sån grej man kopplade på under stolen. Ja köpte en sån grej, de e väl som ett motstånd tror ja. Hittade de på eBay. | |
|
vad använde du för att släcka lampan? FAF |
|
| En data som vi kopplade in i en rund kontakt i motorrummet, som sen hittade felet så prova vi släcka o lampan slocknar men tänds direkt igen... | |
|
Har använt carsoft och aldrig haft problem tidigare att släcka airbag lampor. Kymiga här är att den släcks ett par sekunder medans datorn jobbar och sedan tänds den igen. Själv använder jag detta motstånd Länk och jag såg att trådskaparen använder detta Länk om det är någon skillnad på dem har jag ingen aning om, men känns väldigt skumt att det skulle vara någon större skillnad på dem. |
|
|
Får du samma felkod efter du satt dit "simulatorn"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Finns det inte en risk, att diagnosen "sensormatta" är fel? Jag är inte säker, men kan inte fel på (den eventuellt förekommande) bältessträckaren ge en sådan diagnos? Jag köpte min simulator från Airbag24.de, Länk Förvisso dyrare, både produkt och frakt, än de tidigare länkade. Men funkar klockrent och jag släckte lampan med BMW Scanner 1.4. (Man kan f ö se, att innanmätet i simulatorn består av lite mer än bara en resistor. Fast, å andra sidan, bilden kanske bara har till uppgift att avskräcka plagierare) /Lennart |
|
|
Gå på Hassos mektips - det fungerar 100% och kostar bara några tior i komponenter! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| I normala fall brukar airbaglampan vara enkel att släcka, oftast ett skitfel och åtgärdas enkelt med just en fulmetod om man är bekväm med de. Inget illa om Carsoft men så länge Dis GT1 finns undviker jag Carsoft alla gånger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.