AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.294

Värdering F30 320d - 2013 och eftermontering av utrustning?

Hej,

Jag funderar på att köpa en BMW 320 d XDrive privat av årgång 2013 som har gått 5.300 mil.

Bilen verkar vara OK (endast sett bilder än) och den har automatisk växellåda, dragkrok, siktpaket, sportpaket, comfortpaket, färddator, farthållare, park distance Control bak.
Den nuvarande ägaren vill ha 340.000 för bilen med hänvisning till att den kostade mer än 450.000 för något år sedan.

Då jag inte ägt någon BMW förut men tycker att jag nu har suktat färdigt :-) så vill jag göra en bra affär, dvs betala vettigt för bra prylar.

Vad säger din erfarenhet om prislappen? Hög? Låg? Vad tycker du själv en privatsåld bil av den här typen skulle vara värd?

Jo, det kan vara så att den saknar navigation. Vet någon vad det kan kosta att eftermontera sådant och om det ens är möjligt?

Tack för ett bra forum med många bra diskussioner!
Du köper en helt ny 320xd touring Advantage Edition för 355.000 Länk
Med drag, aut, metalliclack och Navi hamnar den på ca 390-400' netto, så 340' för en snart 2 år gammal med 5300 mil är galet dyrt enligt mig.

Att eftermontera navigation är dyrt och omständigt, är det ett måste är det bättre att leta efter ett beg.ex med navigation.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Håller med ovanstående, priset är skyhögt. Vad bilen kostade som ny är oväsentligt, det viktiga är vad jämförbara bilar kostar idag.

Att eftermontera navigation är möjligt men dyrt. Vill du absolut ha inbyggd så välj en annan bil. Annars har ju numera varje smartphone en inbyggd navigations-app som gör ett "ok" jobb, så du kan lägga ett par hundralappar på en hållare från Brodit så att du kan ha den i siktfältet när du kör istället, om du inte har behov av nav så ofta.

Wilhelm Svenselius
340.000 är på tok för dyrt då den även har gått 5000 mil.

Utbudet är rätt värdelöst nu och troligtvis det som håller uppe priset. Men med de milen hade jag inte betalat mer än 300.000.

Att eftermontera navigator är bara att glömma. Det går men det är ett väldigt stort ingrepp.
Jo, jag hade väl på känn att priset var förmånligt, dock inte för mig. :-(
Har också nu kollat vidare på bilpriser.se och fått en indikation på 260.000-270.000 så 340.000 är väl tilltaget.

Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.