|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Blev lite förvånad när jag inte kan hitta motor oljenivå i idriven på min F11 520dAT -2014. ? Kontrollerade om det fanns någon sticka under huven men hittade ingen sådan heller. ? Toppen att motorn fungerar så perfekt nu på 2014 modellen så man behöver inte kontrollera oljan längre ;);) | |
| På min finns det en sticka, du får leta lite :-) | |
|
Hittade stickan. Men har man ändrat eller tagit bort möjligheten att kontrollera oljenivån ifrån idrive? Enligt handbok så ska det fungera på vissa modeller men det verkar som man ändrat så att nivå endast kan kontrolleras efter 30 minuters körning? |
|
| Jag kan kontrollera via iDrive på min 520 LCI, dock ska ju bilen vara igång och stå plant (som vanligt), står om nivån är ok samt att det finns en volymindikator från min till max. | |
|
Konstigt jag har inte ens menyn för oljenivå under fordonstatus! Har endast fyra andra val under valet fordonsstatus. |
|
|
Även jag kan kontrollera via iDrive. Måste ut å kolla om jag har en sticka - trodde de var borta för gott... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Är det inte så att har man oljesticka så kan man inte kontrollera elektroniskt. Jag kollar med oljesticka | |
| Kenta har kanske inte LCI? | |
| Jo jag har en 520dAT LCI tillverkad V6 2014. | |
|
Kollade med BMW Säljaren som gick ut och kontrollerade en demo 520dAT xdrive, han blev förvånad när även den inte har möjlighet att kontrollera oljenivån via idrive. |
|
| Det ska inte funka på min då? | |
|
Jag har 520d lci uttagen sept.2013, där kan man inte kolla oljan via Idrive, oljesticka gäller en tillbakagång till före 2005. Jag har köpt nya 5:or sedan 2005 och alla har haft koll via idrive, När jag best. den jag har idag så var det ingen som upplyste om detta, jag tror inte försäljarna har en aning om detta. tidigare kunde man se i katalogen under utrustningsexempel vad som ingår, i nya katalogen kan man inte se det. Medvetet?? |
|
| Elsebo. Jag har oljesticka på min 2009:a. | |
|
Jag har ägt följande bilar med Idrive koll 523i 2005 523i 2008 520d 2011 alla sedan |
|
| Ok. Min är 530 diesel. Har även kontroll via idrive. | |
| Ja man blev lite förvånad, då jag hade Oljenivå kontroll på min tidigare F11 520dAT 2011. | |
| Mycket konstigt, min är tillverkad V2 2014 och jag har oljenivån i idrive. Låter nästan mer som en bugg om den inte finns där...? | |
|
Är det så att det har försvunnit på 520d men finns kvar på 520xd? Edit: Fast ser ju nu att det finns en 520dx i tråden som inte heller hade möjlighet |
|
|
Jag har en 520d sedan tillverkad vecka 38 2013. Den går det inte att kolla oljan via Idrive. Är det någon som har koll på detta, försäljarna verkar inte veta och instruktionsboken går det inte att se vilka bilar som har så. |
|
| Jag har en 520xdAT uttagen i november 2013 och jag kan kolla oljenivån i idrive. Jag har inte kollat om jag har sticka. | |
|
på min F31a har både sticka och kollas i idrive 320d |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.