|
|
|
|---|---|
|
Så hände det till slut. Har nyckelfri upplåsning med "viftande fot funktion". Öppnar skuffen med foten, slänger in väskan och stänger. Hoppsan, nyckeln i väskan... Utlåst!!! Trodde faktiskt att det skulle gå att öppna skuffen när nyckeln låg där, men inte... 22 mil till reservnyckeln som jag dessutom har inlåst i ett kassaskåp där nyckeln sitter på - just det knippan i skuffen... Ett klantarsle är jag, visst. Men konstigt att skuffen inte gick att öppna när nyckeln låg där... Enda chansen utan reservnyckel är att smasha rutan tydligen... Sett att i USA finns en app tilltelefonen som man tydligen kan använda för att låsa upp bilen. Nån som vet mer om den? | |
|
Har du testat ringa en bärgningsfirma? Dom har olika lösningar på att ta sig in i låsta bilar. Kostar en slant men hellre det än panga ruta? |
|
| Ring en låssmed. Fixade det utan skador när min fru hade myckats låsa ute sig. | |
|
Var sitter antennen till nyckeln? Är det i framrutan så kanske en reflektor i form av en plåt eller dyl kan hjälpa för att signalen skall nå fram till nyckeln även om den ligger i bagaget och därmed är väl avskärmad pga bilplåten. |
|
| För att använda appen behöver din bil SIM-kort vilket dom fick först med MY14 tyvärr. Hoppas det löste sig med nyckeln! | |
|
Hmm.. Märkligt borde inte gå, nyckeln är ju ändå där, skall ju gå att öppna igen. Går väl inte att låsa om nyckeln ligger inne i bilen, låter som en felkonstruktion om det är på det sättet. Hoppas det löser sig! Mvh |
|
| Har du aktiverat automatisk låsning av dörrarna kanske? | |
| Jag antar att viftet med foten är samma sak som att öppna bakluckan med fjärren, det låser enbart upp bagageluckan. Så samma sak kan göras där också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.