AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.140

Låst ut mig F30

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Så hände det till slut. Har nyckelfri upplåsning med "viftande fot funktion". Öppnar skuffen med foten, slänger in väskan och stänger. Hoppsan, nyckeln i väskan... Utlåst!!!
Trodde faktiskt att det skulle gå att öppna skuffen när nyckeln låg där, men inte... 22 mil till reservnyckeln som jag dessutom har inlåst i ett kassaskåp där nyckeln sitter på - just det knippan i skuffen... Ett klantarsle är jag, visst. Men konstigt att skuffen inte gick att öppna när nyckeln låg där...
Enda chansen utan reservnyckel är att smasha rutan tydligen... Sett att i USA finns en app tilltelefonen som man tydligen kan använda för att låsa upp bilen. Nån som vet mer om den?
Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
Har du testat ringa en bärgningsfirma?
Dom har olika lösningar på att ta sig in i låsta bilar.
Kostar en slant men hellre det än panga ruta?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ring en låssmed. Fixade det utan skador när min fru hade myckats låsa ute sig.
Var sitter antennen till nyckeln? Är det i framrutan så kanske en reflektor i form av en plåt eller dyl kan hjälpa för att signalen skall nå fram till nyckeln även om den ligger i bagaget och därmed är väl avskärmad pga bilplåten.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
För att använda appen behöver din bil SIM-kort vilket dom fick först med MY14 tyvärr. Hoppas det löste sig med nyckeln!
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hmm.. Märkligt borde inte gå, nyckeln är ju ändå där, skall ju gå att öppna igen.
Går väl inte att låsa om nyckeln ligger inne i bilen, låter som en felkonstruktion om det är på det sättet. Hoppas det löser sig! Mvh
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Har du aktiverat automatisk låsning av dörrarna kanske?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Jag antar att viftet med foten är samma sak som att öppna bakluckan med fjärren, det låser enbart upp bagageluckan. Så samma sak kan göras där också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.