|
|
|
|---|---|
|
Förra hösten började anti-spinnen varna att den var urfunktion. Lämnade in det och då visade det sig att det var en trycksenor till abs enheten som inte fungerade. Dock nu när jag tog fram den efter vinter vilan så har den inte varnat alls. Kört 2 dagar med den. Haft en ctek laddare på hela vintern så batteriet var full laddat. Nu till frågan. kan det vara så att batteriet inte var tillräckligt laddat som gjorde att den inte "orkade" driva anti spinn och anti sladden? Eller är den fortfarande trasig bara att den inte använt den sensorn under dom här dagarna jag kört? Ni som har e60 m5 drar era mycket batteri? satte på ctek laddaren igen idag och då visa den att det var halvt urladdat gick upp till 3/4 ganska snabbt ungefär 5 - 10 min senare. Tycker det är lite väl för jag kört ungefär 20 mil med den dessa dagar och knappt stängt av den under tiden. Kan den tjuva ström eller drar den så mycket med all elektronik? | |
|
Kan väl förvisso tjuva ström men skulle snarare tro att "mätaren" på ctek laddaren inte visar rätt. Jag har för mig att dom är uppbyggda för att ladda batteriet som i olika steg och kanske börjar den bara på ett steg lägre än det behövdes varför den gick upp snabbt? Man brukar ju höra när man ska igång med motorn kall om den verkar få kämpa och gör den inte det är det bara tuta och köra men skulle den börja få startproblem trots längre körsträckor är det nog bara byta batteri |
|
|
Har inte haft något start problem på hela förra sommaren men ska kolla upp laddningen ändå. Men sen drar det ju endel att enbart starta en v10 också. Sen precis som du säger behöver inte ctek laddaren visa rätt heller. Men sen med anti spinnen vette fan om det ändå inte är så att trycksensorn är trasig. kan inte riktigt få ihop att den skulle kunna sluta fungera bara sådär mitt under körning för att batteriet inte orkar med. tycker då annat skulle varna också typ som laddningen o.s.v. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.