|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e36a 323I som helt plötsligt har börjat dra tjuvström. Jag har härlett felet till säkring #31, men så som jag har förstått så är det ganska mycket som sitter på den säkringen. Klockan, utetemperatur, alarm (har inget), intrumenthärvan, klimat och annat. Någon som har något tips om vart man ska börja felsöka för att tackla det här? Jag har även förut hört ett litet "elektriskt" ljud komma från klimatpanelen när bilen har varit avstängd några gånger. | |
|
Hej hade med ett liknade el fel och mitt fel var att tomgångs ventilen var paj den hade ström helat tiden hörde det när det var riktigt tyst.hörde ett mycket svagt elektriskt ljud från den kopplade ut den o det slutade kopplade in den då var den tyst men så fort jag hade vridit på nyckeln i gen så var det samma sak..från klimat panelen så är det ett ljud i några min efter du har stängt av |
|
|
Jag har löst problemen nu! Det är riktigt att klimapanelen ska låter några minuter efteråt. Jag tog lös den och rengjorde fläkten som sitter i den och nu är den mycket tystare. Men att bilen drog tjuvström har jag löst, och problemet var sammankopplat med att mitt centrallås var pajj! Kabelhärvan vid backluckan hade skavts av nästan helt och hållet så det blev kortslutning där. Gjorde om kablarna och nu funkar centrallåset dessutom. WIN! |
|
| Ok va bra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.