|
|
|
|---|---|
|
Är ny BMW ägare till en 320i touring från 2011 med 5000 mil på mätaren. Bilen är som ny och servad på auktoriserad BMW verkstad i Malmö. Har nu märkt att den viner, om än mycket svagt. Märks allra tydligast när man ligger i farter mellan 75-80 km/h, och i 4 ans växel. Är inget som jag stör mig på så, men vill ändå veta om det är ngt man bör kolla upp, och vad det isf kan vara. Eller om det helt enkelt är ett naturligt motorljud eller dylikt. Kommer ej från bakvagnen. (Ljudet hörs bara mellan dessa farter, ej annars.) Motorn är 4 cylindrig och på 170 hästar, när man varvar den stillastående så finns där ett normalt svagt vinande motorljud på lite högre varv, kan det vara detta man hör i kupén i viss fart och vid visst varvtal? Är som sagt nyligen servad med bl.a. ny olja osv. Så jag utgår från att den biten är ok, oljenivåerna är ok, och rätt oljor är använda. Tacksam för svar från er som är mer insatta! | |
|
Hej, testa att stänga av ACn på "snöflingan". Jag får själv ett vinande ljud ibland men när jag "motionerar" ventilen till ACn så försvinner detta. Med vänlig hälsning Håkan |
|
| Har testat detta efter att ha läst en del här på forumet, men ljudet kvarstår. Tack för tipset iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.