|
|
|
|---|---|
|
Var handlar ni era reservdelar? Själv har jag handlat mycket på Ebay.de / co.uk Schmiedmann har också fått stå som leverantör när jag velat ha originaldelar, men gillar inte riktigt deras delar i sk OE kvalitet, känns mer som det säljs för kaffepengar på Ebay. Letar efter delar till Inspektion II på 740in. men på Ebay hittar jag inte EN leverantör för allt utan jag får beställa en grej här en grej där vilket slutar med stor nota för frakten. Finns det någon bra näthandlare som inte håller svenska priser där ute? | |
|
För att förtydliga. Jag är ute efter "märkesgrejer", tex NGK stift, MANN filter osv.... |
|
|
Du bör skriva in dig på m5portal.com och/eller 7er.com, då kan du beställa från Autohaus Cuntz som är en BMWåterförsäljare i Tyskland. De ger 5-25 % rabatt på det Tyska priset. De är återförsäljare av Alpina som delar till Alpina köps med fördel där (Alpinadelar är vad jag förstått extremt dyra hos BMW Sverige, dessutom saknas kunskapen). Exempel på prisskillnader mellan olika levererantörer, glödlampa till färddatorn: BMW Sverige, 73kr/st Schmiedmann, 38kr/st BMW Tyskland € 3,60/st Kikar du på Länk så får du det Tyska priset, sedan är det bara att se hur mycket rabatt du får på det. Schmiedmann har jag endast anlitat en enda gång och då via en verkstad, de smådelarna tog 2-3 veckor för att komma vilket fick mig att inte vilja anlita dem mer. Det var original BMWdelar, hämtades dem till fots från Tyskland?! Om du nöjer dig med icke original fungerar bildelaronline24.se som är det svenska varianten av pkwteile.de. Priserna är mycket låga, frakt till Sverige ska vara 85kr oavsett storlek, gratis om det är mindre delar som sammanlagt kostar 2500kr eller mer, vid köp får man en rabattkod till nästa inköp på 10 %. Mvh Stephan |
|
|
Tor, här finns "allt" på samma ställe, Länk Frakten är 13.90 Euro så den är i princip försumbar. |
|
|
Köpte precis en del reservdelar till den "nya" Santa Fe:n på reservdelar24.se (svensk version av pkwteile.de - tror faktiskt att de har fler än en svensk version...). Jag beställde delarna den 5:e och fick prylarna hem till dörren idag den 11:e och då var det en helg i mellan. Allt gick smidigt och jag fick ett spårbart kollinummer (när paketet väl kommit till Sverige blev det dock strul med att spåra paketet men det dök trots det upp som planerat). Frakten var 85kr. Även jag fick en 10%-rabattkod som går att använda nästa gång. Efter att ha ställt lite frågor till online-supporten fick jag en rabattkod på 3% eftersom det var första gången jag beställde av dem - inte några jättepengar men det motsvarade ett "gratis" oljefilter. :o) Priserna på "märkesprylar" (OEM-kvalitet) låg generellt på ca en tredjedel mot vad det skulle kostat i Sverige. Enda lilla smolket i glädjebägaren var att de av någon outgrundlig anledning lyckades med att höja priset med ca 1800 % på de tändstift jag tänkte passa på att beställa, så att deras pris plötsligt var över 1200 kr/st vilket är ca 10 gånger högre än vad stiften kostar i Sverige (!) och detta skedde dagen innan jag skulle lägga min beställning. Lite skrattretande var det ändå att de höll fast vid att "priset var rätt eftersom det stod på hemsidan och detta var satt av leverantören - stiften var för övrigt av yppersta kvalitet", inte ens efter jag påtalat att prishöjningen över natten var över 1800 % och att det måste vara något "datafel" ville de erkänna att priset var fel och korrigera det (principfasta tyskar!). Eftersom det inte är dags att byta stiften på ett bra tag väntar jag tills priset är tillbaka på runt 75kr som de var innan den "magiska prishöjningsnatten"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har beställt från mr-auto fläcktremssats skf spännrulle + rem 450kr nånting. Nu senast beställde jag från ventilkåpspackning från reservdelar24.se grejerna kom från pkwteile.de Inga konstigheter med det precis likadan packning som från mekonomen tom samma märke. Mekonomens tändstift är ett skämt, ett tändstift kostar nästan 150kr. |
|
|
Tack för all input! Fick fylla på bokmärkesförrådet. Blev en order från reservdelar24, billigt och bra, MANN filter och NGK stift :) Och oljan fick levoil.de i vanlig ordning leverera. Mobil 1 New Life 0W-40, 5L för 36€ |
|
|
Bildelaronline24.se är bra sida med bra leverans MEN DOCK får man se upp att inte skiten UPS levererar. Första gången jag beställde fick jag delarna leveread med posten och allt gick bra. Andra gången jag skulle beställa tog Ups leveransen och paketet kom efter 2 veckor. Räkna flera veckor om inte ni ringer och skäller på dom. Innan ni beställer från bildelaronline24 får ni säga till att inte ups skall leverara. Ger bara en god råd till er kära vänner:D |
|
|
Jag har också bara haft strul med ups utom på senaste då budet verkligen ringde innnan. Och tur att han gjorde det för det stod inget på försändelsen om portkod och den hade jag ringt in och lämnat via kundjtänst för att göra det lätt för alla. Men koden hade de inte vidarebefodrat till honom. |
|
|
Halloj Nån som har erfarenhet utav att beställa från www.leebmann24.de, kan man kontakta dom på engelska och beställa? //Andreas |
|
|
Har beställt en uppsättning hjul från Leebmann24 och det gick snabbt och smidigt. Hade inget behov av kontakt utan visste vad som passade så det var en rak beställning. Har kikat senare på deras hemsida när jag behövt delar men tycker att frakten ofta tar bort prisfördelen mot att köpa direkt hos BMW faktiskt. Niklas Fransosen |
|
|
Ok, tackar för snabbt svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.