AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
829

Bilmärkning

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Fick just i brevlådan hem ett reklamblad från SBM Bilmärkning. Märkningen av rutorna gör man själv, man applicerar märkningen via ett papper med stansade hål med en 'märkpasta'. Det jag undrar över är om detta funkar, alltså är hållbart? Garanti ges i 12 månader. Jag har alltid trott att stöldmärker man bilen så graverar man in regnumret i rutorna? Eller?

*Best Man Wins*
Su
554
SunKi
325i -92
Hållbart är det nog.. typ som vissa försäkringsbolag skickar ut gratis.. fick det när jag försäkrade bilen i Länsförsäkringar. Eller, det var mer eller mindre ett tvång att jag skulle märka dem. Hmm, det var ju alltså regnummret man graverade in..
Japp, det är hållbart.
Etsar in regnr i glaset.

"Natural born BMW-Freak"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Funkar utmärkt.

MVH
Hasso
Frågan är bara sen när vi med "europas förenta stater" som det på sikt kommer att bli var sig vi vill eller inte...
Vilken utlänsk beg-bil spekulant vill ha en beg bil man måste byta alla rutor på?? ( men å andra sidan kanske ryska maffian ger fan i bilen iof...)
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
okidoke, då beställer jag väl då (199:-). IF tillhandahöll dock inte detta när bilen försäkrades...

*Best Man Wins*
Kn
97
Knugen
525 TDSA -93
Jag nappade på deras erbjudande när jag köpte denna för ett år sen och det sitter ju kvar iaf!
Funkar finfint!

Diesel Performance.....
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Samma här, helt ok. Sen att man får en självrisk eliminering det första året vid ev. stöld gör det ju inte sämre.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Nästa dumma fråga...: På svarsformuläret står det mitt original-regnummer (har personlig regplåt!), spelar det ngn roll om stöldmärkningen har originalnumret och inte den personliga? Tror ju inte det, men jag vill ju helst vara säker...

*Best Man Wins*
nej du har ju oxå den lilla fula klister lappen med "rätt" reg nr som skall sitta på en sido ruta och det är ju bilen "personnummer" din personliga plåten är ju just din personliga...
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
jo, det var det jag trodde! tack, då vet jag :)

*Best Man Wins*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.