AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.439

Köpa bromsklossar M3 E9x

Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
BMW original tar 1800:- efter rabatt för bromsbelägg fram. Något mindre för bak.
Undrar om det finns alternativ som är minst lika bra eller bättre än original som är billigare? Det får gärna damma så lite som möjligt.

Är inte intresserad av renodlad racebelägg då de gnisslar som fan.

/Magnus
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Bör nämnas att de bör klara en dag på bana utan att överhettas.

QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Prata med Länk
Han vet vad du ska ha . Byt även vätska så kommer du klara 1 dag på bana
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Tack för länken.
Ska höra med han

Bytte till racingbromsvätska av den värsta sorten i höstas.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Jag köpte carbotech av pean sweden. Tror det var xp8. Tycker dom känns bra.
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Xp8 är ju ett steg2 belägg dvs semi racebelägg. Hur tycker du att dom funkar på gatan? Hur är bettet kalla? Gnisslar dom?

/MAGNUS
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
XP8 körde ag med på min M3 E46a . Dom åter mycket när dom är kalla och tar inte så bra . Gnisslet och bettet i dom blir bättre ju varmare dom blir.

Kan säga att du får tvätta fälgarna ofta.

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Håller inte med faktiskt. Dom gnisslar lite när man gör dom långsammaste inbromsningarna på t. ex parkeringar annars inte alls.

Jag har bara provkört med original belägg men jag upplever xp8 som mycket bättre även "kalla". Tycker det känns lite som att beläggen bara behöver röra vid skivorna så sugs dom som fast. Ger en lite sportigare känsla.

Kan dock inte riktigt uttala mig om hur mycket dom dammar kontra original med jag har inte besvärats av det iaf. Framfälgarna blir ju smutsigare än bak men så är det på alla mina bilar
xp8 är inget att rekommendera för någon som är ute efter ett så nära originalbelägg som möjligt.
Stoptech har säkert något prisvärt?

Hur som helst, ring och prata mer Per Stacke på Pean, han vet precis vad han pratar om samt kommer inte "lura på dig" något som du egentligen inte har behov av.

Bromsvätska ska du byta igen, köp en halvliter rbf600 utav pean när du ändå handlar klossar. Kostar typ 125-150 kr. Kostar så pass lite så det är inte värt att pruta på det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.