|
|
|
|---|---|
| Är ny ägare av en bmw 330da touring 2009 245 hk, går redan omkring och fundera på att "chippa" bilen. Är tyvärr inte så påläst om denna motor då detta vart ett litet impulsköp. Är det någon som har trimmade 330 -09 som har några förslag, fortfarande ingen som kan mappa om denna ecu? hjälp en okunnig. Tidiga erfarenheter av v-tech ok och powerchip kanon nöjd. | |
| Jag hade kört med v-tech, dom har ett program med begränsningar i vrid på 1&2:an som "bra" för automater. | |
| Har blivit mognare med åldern och kör ganska normalt, dock vill man ha det lilla extra när man kliver på efter landsvägen, omkörningar såklart :). Då måste jag besöka dem? blir långt när jag bor i Jämtland. Hur fungerar boxar idag? Kcr har erbjudande för 3900kr eller är det fortfarande dumt att lägga pengar på en box? | |
|
Jag tycker box är kasst då du kopplar förbi bilenssäkerhetssystem. Med en mappning eller chippning som har du dessa kvar samt att fördatorn har större chans att visa rätt, du får dessutom ganska mycket mer effekt med en optimering. Jag hade en 325da-11 204hk vtech steg 2 --> 300hk/600nm värt varenda krona, speciellt när förbrukningen aldrig var över 0.7, Vobblon ligger på 0.9 med samma körsätt. Jag hade kör med en chippningen eller struntat i det helt, känns bortkastat att snåla in på just detta på en sådan dyr bil. |
|
| Självklart men kan någon mappa bilen min då? | |
| ja, v-tech t.ex. Men jag tror det räcker men en mjukavruppdatering, dom behöver ju inte ta fram en special mapp till din bil om du inte byter hårdvara också. | |
| Hade rts fungerat hade det varit ett alternativ, men åker inte 100mil för att få bilen chippad ifall jag skulle bli missnöjd eller vilja köra original av någon anledning. Jobbigt att ha 100 mil om något strular, har kollat lite på motornord i Sundsvall, dom utlovar 300hk och ca 600 nm. Väntar på mer information ifrån dem. | |
|
AO Servicetjänster Storgatan 55 A 83133 ÖSTERSUND Sweden vtech.se/?contact Scrolla ner till kartan. Dessa finns ju där du bor, återförsäljare för V-tech. |
|
| Dom säljer bara deras rts enhet utgör inget annat. | |
|
Har skicka mail till v-tech motornord utan svar ringde utan direkt svar. Ingen verkar vilja chippa den :P |
|
| Tekniktema tog glatt hand om min 330d -10. Del blev kanonbra. | |
| Har bestämt att ta en sväng till Gävle och hälsa på smo. | |
|
En liten fundering.... Har varit iväg och fått min 330d 245 chippad av smo ca 300hk,600nm och är nöjd. I min bil sitter det exakt lika låda som 335d med 580nm original och steg1 blir ca 340hk och nästan 700nm. Då borde man kunna plocka ur lite till ur min utan större problem? |
|
| Ja, lådan klarar mer. Men motorn är ganska maxad vid det uttaget så nästa steg är att ta bort partikelfiltret. :) | |
| Får köra på det här tills nästa vår så får det bli en dpf off då :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.