|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Är himla sugen på 520d -11 Imperial blå mer, riktigt snygg, välsvarvad och i fint skick. MEN...den har gått 11000mil. Vad bör man se upp med? Hur är det med partikel filter? Är det tunga servicar nu? Kan styrleder, länkarmar och krängningshämmare börja bli dåliga? Dyrt? Mvh och tacksam för råd och synpunkter. Smygaren | |
| Jag är också intresserad av att få lite info om svagheter om f11 nu när priserna kommer ner och privatpersoner börjar köpa dom. | |
|
Har en F11 -11 med 3900mil.. Blev min för ca 1 vecka sedan.. Gjorde lite research innan köpet och totalt sett är det en billig bil att äga och köra. (Kan tycka att försäkringen sticker ut lite i jämförelse med V70 och A6) Partikelfilter enl kontakt på BMW byts först vid ca 20' mil. Rätta mig om jag har fel... Servicekostnader ligger runt 2500:- (pris jag fått av aukt. BMW service) var 3000mil eller enligt körsätt och inga överraskningar runt 10' mil. Så med mina intryck och undersökningar so far är det en bra byggd bil och med bra ekonomi Lycka till! |
|
|
Har bara haft ett fel på min tidigare F11, främre hjullager på höger sida slut vid 7000 mil. De första åren de man åker med fri service så är inte servicen så omfattande ;) sen vid tredje service 9000 mila servicen kostar ca 6800 kr. servicen omfattar olja , fordonkontroll, oljefilter bränslefilter, och kupé filter |
|
| Det enda jag läst om F1x är väl att den "äter" bromsklossar, framförallt bak som kan behöva bytas med relativt korta intervaller. Annars har jag inte läst om några större kända typfel varken i Sverige eller utomlands. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.