AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.286

Bra verkstad för att fixa buckla/lack i Sthlm?

To
24
Tobbelibobbe
Tesla Model Y LR -23
Någon snorunge (litet fotavtryck) har sparkat en buckla och repat i framskärmen och jag behöver få detta skadebesiktigat och åtgärdat.

Mitt försäkringsbolag Trygg Hansa hänvisade mig till Acars i Kista och MTO Bilcenter i Järfälla. Tydligen så kan jag också välja själv så länge verkstaden har det systemstöd som krävs för att rapportera försäkringsärenden.

Snabb koll på nätet fick mig att tappa lusten för iaf den förstnämnda verkstaden. Kan säkert åka till Bavaria också, men min erfarenhet från deras tidigare jobb (även lack) är inte bra.

Har någon tips på bra ställe att använda? Helst norr/västerort (bor i Sundbyberg) men kan åka söderut om det finns bra lokaltrafik därifrån.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tråkigt med det inträffade, beklagar!

Länk är riktigt duktiga, har nyttjat dem ett par gånger för ett antal år sedan. Speciellt en pedant- bekant till mig som kör F02 750Li har nyttjat de ett flertal gånger och han har alltid varit grymt nöjd. Fransosen, ser du detta?:)

Mvh
Asken
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag har en bekant som använt dessa vid flera tillfällen och är extremt nöjd. Jag har själv sett resultaten och kan bara hålla med om att jobbet är mycket välgjort. Detta har gällt bucklor och repor både på Tex dörrar/plåt och stötfångare/plast.
Förvisso inte norr/väster men tror dom har lånebil.
To
24
Tobbelibobbe
Tesla Model Y LR -23
Tack för tips, nästan promenadavstånd från Sumpan. Fint att flera är nöjda, kommer testa detta!

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag kan som sagt var rekommendera dom!! Jocke är dessutom trevlig att snacka med och skulle det vara något så löser han det utan bekymmer.

Hade en e39 530 som lackades om där och den fick någon reaktion i lacken som inte var snyggt. Tillbaka, visa upp, och dom behöll bilen vips och jag fick en lånebil under tiden dom fixade det. Inget som helst snack.

Så gå förbi och snacka med Jocke. Och ja dom är anslutna och gör många försäkringsärenden. Jag vär där så sent som förrförra veckan i ett liknande ärende som ditt. Han har drop-in för besiktning alla dagar utom måndagar, bara så du vet.

Niklas

Fransosen
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har också använt Kents bilplåt med gott resultat.

-------
//Lövet
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Instämmer i kören, har anlitat Kents bilplåt flertalet gånger med gott resultat.
To
24
Tobbelibobbe
Tesla Model Y LR -23
Lite återkoppling då jag faktiskt varit där i två ärenden sedan ursprungliga posten. Först för att fixa skadegörelsen ovan, och sedan för att jag själv klantade mig och backade in i en stenmur vid sommarstället.

Jag är jättenöjd med Kents Bilplåt och kan varmt rekommendera dem. De är noggranna och gör ett kalasjobb. Ljusår bättre än Bavaria, både i kundbemötande och kvalitet på arbetet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.