AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
18.216

Köpa en E36 Cab - erfarenheter och råd?

Sida 3 av 3
Så nu att bilen i Länk nu återigen är till salu. Jag minns att den fanns utsatt på annons tidigare i höst för 24.000 tror jag. Verkar vara ganska rostig.

Nu verkar en bilhandlare köpt bilen, lagt ut den för 28.000 utan att nån nappat och sen gradvis sänkt bilen några tusenlappar varje vecka och den är nere i 17.000 nu.

Nu är det nog lite för rostig och långmilare för att vara aktuell, men undrar ändå om nån varit och tittat på den och varför man inte slagit till trots ganska lågt pris?

Nuvarande annons är dock inte helt bra för varken tillverkningsår, modellår eller mätarställning stämmer (bilen är tillverkad 1995, är av 1996 årsmodell och har gått ca 28000 mil enligt bilprovningen).
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Annonsen är borttagen. Utifrån vad du skriver så har jag bara ett råd. Titta på en annan bil. Generellt lönar det sig inte att laga/fixa till en bil i dåligt skick. Det gäller i synnerhet 20 år gamla bilar. Då finns det ofta fina ex kvar som kostar dubbelt så mycket. Det är rätt lätt att det blir reparationer på en bil för 20-25 tkr.

E
Visst, den var antagligen i för slitet skick för att man skall åka 110 mil t/r för att titta på den.

Troligtvis är det någon som också är aktiv här som köpt den och det vore intressant att få reda på vilket skick den egentligen var i och hur mycket arbete som behövs för att få i ordning på den.

Bilen hade ju vinterdäck och jag skulle nog vara försiktig med att slå till på en bil med både hardtop och vinterdäck (== en bil som används och utsätts för vägsalt på vintern)
Visa användare
77
325e
E39 525T M-sport-2004
E93 325-2010
320 från Oskarshamn gick igenom besiktningen utan problem !!
Den har fått en ny vevaxelgivaren så nu startar den direkt och svarar på gasen som den ska.
Mkt trevlig bil som inte kan ha gått längre än vad mätarställningen visar

Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.