|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska byta bromsar fram på min e61 och behöver lite råd o tips. Bilen har gått snart 14000 mil och jag tror att de inte är bytta, står inget i serviceboken ialf.(har kört ca 7000mil själv) Ska man byta både belägg o skivor? Någon som vet minsta tjocklek på skivan? Vart ska man köpa? Har fått rekommendation att alltid köpa belägg på BMW då dåliga belägg ofta kan förstöra skivan. Från vilken tillverkare kommer BMW's belägg? Verkar heller inte helt självklart vilka delar man ska ha då det ofta finns flera belägg och skivor med olika mått på att välja bland. Min e61 är facelift modellen. Någon som testat något annat än original? Mvh Marcus | |
|
Köp från www.getech.se. Zimmermann är bra. Leverantör till BMW. Köpte mina där, har inte monterat ännu. |
|
| Om du har vibrationer, mycket rost eller stora slitage kanter så bör du byta dina skivor. Du kan använda andra belägg också, största skillnaden är livslängd, mindre ljud och damm. | |
|
Getech verkar vara bra, vettiga priser. Kanske är lika bra att byta skivorna samtidigt, de saknade dock slitagevarnare. |
|
| Köpte Zimmerman på Ebay.de. Komplett sats för framaxel med skivor, belägg och slitagevarnare ca 1.600:-. Mkt nöjd! | |
|
Har kollat lite där också, finns mycket att välja på. Från vem köpte du? Värst är väl om man får fel grejer, får väl mäta lite på mina först. |
|
|
www.reservdelar24.se har en hel del till bra priser. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JAg beställde från autoteilemann igår. Ca 1800 spänn till en 530d för framaxel komplett. JAg hade 30 mm tjocka skivor. min mått på dom var 28.4mm. Mina var 27 mm efter 10000 mil. Så jag tycker definitivt du ska byta skivor efter 14000 mil. Dom brukar ha en tendens att bli koniska.(smalare ute vid än inne vid). Det gör att nya belägg på gamla skivor ha svårt att slita in sig. På min satt det ATE. och jag köpte det också. |
|
|
Får tacka för alla tips o råd, nu har jag lite alternativ att välja mellan. Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.