AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
46.463

Vart är alla M3 DKG?

Sida 6 av 6
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
lanab: "Jag köpte en E63 AMG istället, råstyrka med sugmotor och inga konstigheter, som det ska vara helt enkelt, BMW M får nog skärpa till sig om de ska få tillbaks mig som kund."
Samma med Merca/AMG då eftersom de också kör överladdat?
Finns ingen överladdning i 6.2 liters M156 motorn, ren naturlig motorstyrka, en av anledningarna den kan ha en 7G-tronic låda mot den gamla 5.4 liters som hade överladdning.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Finns m156-motorn i någon nyare årsmodell än 2008? BMW hade ju en liten nätt V10 på den tiden.....
Uppar tråden lite :)
Ingen som tröttnat på sin törstiga V8?

Helst vanlig manuell
Trodde du köpt e39 M5;)

EB
Jag letar brett :) tror dock jag kommer bli tokig på Carbonblack
Bara 3 månader kvar tills man får trycka på startknappen igen o njuta av V10 sången. Hur ska du kunna vara nöjd med något annat;)?

EB
Jag är livrädd för att något ska strula med SMG eller motorn på bilen :)
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Phoenix M3@

har du kört m3 e9x med DKG? Jag skulle aldrig vilja ha den i manuell nu när jag fått veta hur gött DKG känns.

Jag tror/hoppas att det håller ihop. Jag har ju svårt att tro att motor o låda är byggda med skräp delar.
Ingen M bil är väl billig att reparera, om man inte kan själv, vilket jag inte kan;(

Ordning på service och inte köra som en biltjuv, hela tiden, så håller det nog.

Många M5or e60 är uppe och nosar på 20k mil utan några större problem.

Ska bli kul o läsa om vad du köper.

EB
Malleru: Jag har kört M3 E92 med DKG, gillar det inget vidare dessvärre. SMG 3 var/är mycket roligare då man känner i bilen att det växlar.

Jag är inte ute efter att växla så snabbt som möjligt men DKG är enligt min mening utan känsla så som du får en i traditionell låda.

Det är väldigt individuellt det här men det är så jag tycker :)

Pula: Klart det kan hända alla bilar, även manuella men när man läst vad det kostar med just reparationer på en V10 så blir man lite rädd :O
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
E6X kom även med manuell låda i USA, det hade varit något. En touring med manuell låda, snacka om enhörning... :D
Visst kan det vara så PHX M3 men det räcker att gå ut i garaget och lyfta lite på täcket så försvinner den rädslan!

EB
Tro mig, saknar M6an som bara den. Sålde den inte pga rädslan utan av andra skäl :(
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Manuell låda är det som gäller på M3 E9X. Har kört den med DKG och visst gick den bra, men jag är mycket mer bekväm med 3 pedaler......... Har kollat lite på denna Länk

men med 19 ägare och tvivelaktig historik som innefattar omlackade bakskärmar stöld, färgskiftningar osv känns priset inte helt rätt. Missförstå mig inte, bilen ÄR intressant, men ett samtal med säljaren avslöjade en arrogant typ som vägrade slå av ens 50 öre trots påpekande av tidigare nämda brister.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, och det är väl precis därför den inte blir såld..
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Jag har också funderat på den i Stockholm, men det var en riktigt dryg säljare. Han skulle höja priset i vår sa han så det fanns inte en krona att göra på priset.
Vad jag förstått är hela bilen är omlackad, inte bara några delar. Vem och när det har gjorts har jag inte lyckats få reda på. IF vägrar dessutom berätta vad som hänt med bilen medan den var stulen. De har ju stått som ägare då den löstes in efter stölden. Jag blir inte klok på servicen heller då det finns papper på service som inte är inskrivna i boken. Sedan har de servat den igen, bara 200 mil senare, en service som är inskriven i boken.
Nej, det är alldeles för många tveksamheter med den bilen...
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Känner samma. Magkänslan säger nej. Omlackad eller ej. Då jag dessutom har långt att köra för att titta på den(, falkenberg-stockholm )och säljaren har stängt dörren för all form av prisdiskussion är det lätt att affären inte blir av å man åker hem tomhänt och sur.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Inget som har kikat på denna?

Länk
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Inte intressant för min del då jag söker en sedan, men för en som letar efter en coupe DKG kan den va intressant. Tycker prisbilden på M3 E9X är svår att förstå ibland. Skulle va kul att VETA vad slutpriserna landade på på dessa vagnar, då jag står i begrepp att köpa en och ibland funderar på vad som är ett rimligt bud att lägga. Vad betalar man för en manuell svensksåld sedan 2008 eller 2009 ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.