AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
46.464

Vart är alla M3 DKG?

Sida 5 av 6
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
svärfar går i bil bytar tankar..

bmw M3 miniral vit 2010
EDC
DKG
svensksåld
competitionpaket

med allt annat lull lull som, navi, blåtand, el stolar, osv
sitter även Performance system.

mer info? PM kan hända att de kommer ut en annons är på AP
så kan ja vidarebefordra intresset till svärfar
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Vad märklig begagnatmarknaden är, jag trodde det skulle finnas betydligt fler M3:or till salu i år när den "nya" lanserats/sålts osv, jämfört med ifjol så finns det dock knappt några M3 till salu och de få som finns som är nånting att ha verkar säljas för nästan samma pengar som 2014. Märkligt...
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Kan vara för att M3 e92 är lite grymmare än den nya M3 ;)
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Biderman +1. Men det är inte konstigt tycker jag, nya M3/4 ökar intresset, även för gamla m3, vilken då framstår som väldigt billig=håller upp priset, åtminstone detta år skulle jag tro. Själv åker jag M3 idag men det blir ingen ny m3/4 för mig pga av främst 2 saker: Priset och motorn. 900'+ och ingen V8, nä det går inte. Tittar på alternativ som tex Corvette C7.
musse05: Håller med. Jag tillhör samma skara som du. Turbo = Nej tack
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Begagnatmarknaden på sportbilar generellt har varit rejält överhettad och med en brist på objekt. Den starka Euron har gjort att färre bilar kommit in i landet och att priserna är stabila. Titta bara på utvecklingen för 911, och framförallt på GT-modellerna.

Nya M3:an är bättre än den gamla på samtliga plan, sen verkar det mest vara ägare av den föregående modellen som irriterar sig på turbon. Precis som E46-ägare irriterande sig på V8:an, bulan i instrumentbärdan, storleken osv på E92:an när den kom, och sådär håller det ständigt på.
Det enda M3 E92 är sämre än E46 på är brist eller avsaknad av bakskärm, annars är båda bättre än den nya då ingen av de behöver andningshjälp :)
För er som gillar svart

Länk
Kan bara instämma att marknaden är minst sagt het på sportbilar nu, borde gälla M3 DKG också. En del sportbilar går tydligen också på export ut ur landet just nu vilket dränerar utbudet ytterligare.
Samma sak gällde när jag stod i valet och kvalet mellan köpa en M5 F10 eller något annat, gillar inte BMWs nya motorer riktigt med turbo och annat virtuellt de börjat med, det kan de ha i vanliga BMWs, inte M-bilar som ska vara utpräglade körmaskiner.

Jag köpte en E63 AMG istället, råstyrka med sugmotor och inga konstigheter, som det ska vara helt enkelt, BMW M får nog skärpa till sig om de ska få tillbaks mig som kund.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Eller rött :-)

Länk

Nån som känner till företaget? Nyimporterad och ägs av en privatperson istället för handlaren...ej i trafik än.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
lanab: Är det verkligen sugmotor i AMG E63?
fa
104
falkn
116iM 5d -15
E63 AMG har biturbo.
Kane o falkn/
-Det är nog så att lanab har en tidig E63 och då har den den legendariska 6.2 liter stora sugmotorn utan turbo som finns i C63, CLK63, E63, Ml63, G63, S63, SL63 och SLS.
-Har jag glömt någon lanab?

EB
Verdi
Tror han menar den gamla V8:an på 6,2 liter. Länk
Nya E63 har mycket riktigt biturbo

Menade du C63 kanske? För den har väl en 6.3 liter V8 sugis?
Har de använt Google translate när de skulle presentera företaget? :-)

"Välkommen till Din nästa bilaffär för att förverkliga din bildröm.

Vi säljer och köper begagnade bilar och förmedlar försäljning från privat och företag, även tar vi emot inbytesbilar."
Ha ha ha det var roligt. Missade det helt och hållet;)

EB
Det är den gamla E63 med 6.2 liter sugmotor jag menar...

Förresten sista M3an med V8 kommer nog sticka upp i värde med tiden...
Verdi
Inte bara den sista utan även den första med v8. 😉
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.