AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
46.461

Vart är alla M3 DKG?

Sida 4 av 6
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Ingen som har något intressant till salu, eller vet om något bra objekt runt 300k?

//PB

300k får man väl inge vettigt för..
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Konstruktivt inlägg, sann AP anda...

//PB

Jag tror tyvärr att More har rätt om du vill ha en juste fin M3 med DKG så får du nog slanta mer än 300 tkr. Konstruktivt eller ej.

/Anders
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Det tror jag med, därav ordet 'runt'.

//PB

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Det beror ju på vilka årsmodeller och mil man tänkt sig.
Min m3a såldes nyligen vidare för 280-290 har jag för mig att han som skulle köpa den sa. Och den va riktigt fin när jag sålde den. Och det va en m3 e90 2009 med dkg och väldigt bra spec 6500mil.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Ser ut som om det är priser som verkar stämma bra överräns med vad vi ser här nere i Europa. Jag vill/ska dock ha en redan importerad, har inte riktigt tid för alternativet. Priset är inte det allra viktigaste, men vem vill faktiskt betala mer än vad man borde... Så länge pris avspeglas på skick/utrustning etc etc.
Har dock svårt att besluta för C63 eller M3... Hade ju varit skoj med en cab, eller en kombi, eller en manuell vxl låda... Alla dessa val.

//PB

hajen; Är oxå lite sugen på en E9X DKG så var och kollade på DUO085.
Ska väl inte säga att jag har jättebra koll på bilar så, men det enda jag märkte när jag var ute och provkörde iaf var att det började vibrera i ratten över 120km/h. Satt några budgetdäck på den så kan vara det.

Sen var historiken lite "udda" på den. Import från Finland som flyttgods sa dom så alla böcker och sådant var på finska. Dock var dom första stämplarna i boken, vad jag kunde utläsa, från Italien. Sedan någon stämpel i Finland och två sista på en vanlig verkstad i Örebro.

Skicket annars var bra.
Sa att dom bytt in den för 320k, så prutmån finns ;)
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Tack för bra feedback. Låter som lite märklig historik där ja... Kommer hem till Sverige om en vecka eller två, får åka och kolla lite och se om det går pressa ner den under 320' då...

Du har inte varit och sett p ånågon annan?

//PB

Du är skön du Peter ;)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp o nu var den redan väck, hoppas jag hittar nåt fint utan tak nu.
Grattis!

Det gick snabbt!

Vad är du sugen på?

Porsche?
BMW?
MB?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja det gick verkligen otroligt snabbt, rekord faktiskt när det gäller M bil, ja helst en 997 (S) cab med alla rätt men förnuftet säger M3 cab så jag får se, har några objekt o se över redan i veckan:-)
Önskar dig lycka till!

Glid hit till Växjö och hälsa på när du köpt :)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Tack, det hade vart kul!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Cab köpt:-) den femte i ordningen då Phoenix:-)

Jädrar vad gött motorn låter med taket nere, Lovely!
Nu borde det dyka upp några fler på blocket!!!
Uppar tråden. Jag la ut en köpesannons.
Skynda och sälj en till mig!
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Gav du upp e60 eller ?
Jag letar efter både M5, M6 och M3. Den bilen med bäst skick utan tveksam historik köper jag.

Jag älskar både S65 och S85 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.