AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
46.469

Vart är alla M3 DKG?

Sida 1 av 6
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Letar "ny" bil och har siktet inställt på antingen en Audi RS5 eller M3 DKG, men det finns ju knappt några bättre begagnade till salu, trodde marknaden skulle "svämma över" nu när nya M3/M4 lanseras men det finns ju knappt nåt till salu.

Lossnar det snart eller vad tror panelen?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Krav? Budget? Önskemål/likes?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är väl tidigt på säsongen och samtidigt har väl inte någon fått sin nya M3/M4 så den effekten dröjer nog till den nya modellen börjat levereras och äldre bilarna byts in.

Estoril2
F80 M3 -17
F11 520d -15
Visst är det så att det är tidigt. Jag fick tag på min okt 2013. Har sedan dess kollat dagligen efter M3:or på blocket. Men än har ingen uppfyllt dom krav jag hade. Coupé, årsmodell 2009 och framåt, svensksåld och DKG. Det är ju iofs inte så konstigt eftersom det totalt bara finns 54 st. svensksålda E92 M3 av årsmodell 2009 eller senare.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Peddan: Jag har inte annat än provat M3an - men när det gäller RS5an, så skulle jag faktikst vilja avråda från den. Mulligt ljud, bra kvalite, snygg - men tyvärr alldeles för slö för biltypen och prisklassen.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk Den här kom ut igår

Det finns inte mycket just nu och har inte kommit upp många intressanta DKG-M3 tidigare i vintras heller. Det såldes dock en väldigt fräsch AW M3 E92 Competition + M Performance kittad men den låg runt 695' ut vill jag minnas.

Man märker att "pärlorna" från 2007-> på Blocket går fort som bara den. Ibland samma dag!

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Mm, 3.9 sek 0-96 km/h är ju bara för slött.. :)

Länk

(RS5)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Mistafrizz: Ja M3:an är roligare generellt att köra tycker jag oxå men RS5:an är så jädra sexig på nåt vis och känns modernare. Rent fartmässigt är dem nog jämställda fast RS5 upplevs kanske inte lika vild.
RS5 är en alldaglig bil att köra OM du inte gasar max bara då är den rolig, en otrolig försämring jämfört med RS4 B7 som är extremt rolig hela tiden.

Ska du ha en nyare prestandaAudi, köp TT RS, den är rolig!

Vad har du för önskemål, budget för M3an?

Mvh Stephan
Ett gäng svensksålda bilar med facelift har bytt ägare bara det senaste halvåret. Minst två mineralvita har passerat, en av dem fanns hos 7H.

Länk

Personlig favorit är denna, som även den har bytt ägare efter en tid på Blocket:

Länk

Utöver denna trio har ytterligare ett par passerat men de har inte fastnat i mitt filter då de känts väl trista. Tror även att det fanns en knallröd (troligtvis melbourne) ute men den var om jag inte minns fel vid tidig ålder importerad.

När det gäller sena årsmodeller, särskilt MY13, ska det till en hel del godis innan ögonbrynen höjs eftersom produktionsslutet var nära. Lite roligare paneler, kontrastsömmar, M Performance-delar/avgass. och Individual Audio är några exempel på prylar som livar upp vardagen.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Generella önskemål på min "nya" M3 är helst 09(facelift), DKG, M-drive, EDC, Navi, Hifi, Skinn, EJ svart/röd och max 5000 mil. Helst coupe/sedan. Kan betala mellan 350-400.
pe
771
pea
BMW M3 E92
har en vit dkg med competitionpaket och så gott som fullmatad med utrustning, faceliftad sen 10a 4000 mil samt jag har dit ett ESS vt 650 paket, skalll ev byta den mot en ny, tror att den är snabbast just nu.
så om ni är intresserade kan ni ju lägga ett bud.....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej o tack för tipset men jag är endast intresserad av en bil i originalskick, ej trim osv.
Peddan: Är det din 4e E92 som du letar efter? Varför sålde du din förra om man får fråga? :)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag vill prova en med dkg eller en RS5:-) japp blir isf den fjärde M3 e9x, du håller räkningen bra:-)
Förstår!

Jepp, har stenkoll :D
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Var o provade en RS5 idag igen och det är fan inget lätt val, en M3 dkg känns roligare men RS5:an känns modernare/bättre men frågan är om det är värt den extra "hundringen" som man får ge för Audin..

Svårt fall, sen har vi ju Porsche 997 också som lockar.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Om du kan få in en 997 Carrera S -09 eller senare i din budget så hade det varit ett givet val för mig.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja jag har sträckt mig till 460, det är vad en nästan fullmatad RS5 kostar utan byte på drygt 4000 mil..

Men det finns inga 997 S gen 2 för dem pengarna...

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Nej det gör ju tyvärr inte det. Suttit och tittat lite själv men som sagt ingen gen 2 Carrera S till det pris som passar min plånbok.
Det finns ju en 08 i Hörby som ser fin ut?

Vit med 3200 mil. Den hade jag kikat på om jag vore du :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.