|
|
|
|---|---|
|
Hej, Letar efter ny bruksbil/vinterbil lite smått och har tänkt mig antingen 325/330 E46 eller 530 E39. Krav är M-sport och manuell i båda fallen, facelift på E46, helst inte Touring när det gäller E39. Jag tänkte bara kolla av prisbilden med er lite grann för framförallt när det gäller 330 tycker jag de verkar lika bra högt ute på blocket, 02:or för 60-100k. Är det bara jag som tycker det känns rätt dyrt med tanke på rostkänslighet och ålder på både E39 och E46? Blir dessa bilar sålda för i närheten av begärt pris? E39 känns definitivt mer prisvärda då de ligger lägre i pris, men har redan haft en E39 och vet inte om jag är så sugen på en till. Hade egentligen från början tänkt lägga mig nånstans kring 40k +-5, men om det är värt att lägga till lite för att få en 330 M-sport kanske jag får göra det. | |
|
Hej! Som en indikering på pris: I höstas sålde jag min 330iT E46 -05 ca 14000 mil, manuell o Msport, svensksåld o i allmänt gott skick. Slutpris 90000 kr Anders |
|
|
Sålde en sv såld 330ia m sport touring 17500mil i januari 2013 för 65' Polarn köpte en likadan fast med 23500 mil på mätaren i somras för 56' |
|
| Okej tack för svaren, bra med lite indikation. Behöver inte va något i mint condition bara det inte är sönderrostat. Nån blemma här och där får man nog vara beredd på att ta, men det beror ju på till vilka pengar man får göra det. | |
|
Kompisen sålde sin 330Ci M-sport 25k mil för 58 i våras. Kom ut en 530ia M-sport -01 20k mil igår på blocket för 35, såg fin ut och var borta inom några timmar. /Martin |
|
|
Finns många drömmare där ute. Brukar spara lite annonser på blocket för att de är kul att se om bilarna blir sålda eller inte, och de är många som ligger ute länge... Att begära 100"+ för en e46 330 är helt galet! De här är helt galet Länk visst värderas cab högre, men detta är som sagt helt galet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.