|
|
|
|---|---|
samke |
Hej! Min 528 e39 1997 touring beter sig konstigt efter en liten framvagnsrenovering. De delar som byttes var bland annat castertag, styrstag, "hundben" samt bromssköld höger sida fram. Efter att jag hämtat bilen lyste ABS-lampan upp, ratten är sne, dvs den drar åt höger när ratten är helt rak. Automatlådan vägrar växla efter tredje växeln, oavsett fart. Går dock att växla den manuellt. Upplever också att ratten är mer trögstyrd i vissa "vinklar". En fyrhjulsinställning skall bokas efter helgen slut. Det eliminerar den sne ratten. Men resten då? Någon som vet varför dessa fel uppstått? Kan även nämna att i förra veckan byttes fyra st bussningar i bakvagnen, ifall det har med saken att göra. |
| Han som fixa din bil har ju garanterat rykt sönder en kabel till någon abs-givare, därför bilen heller inte växlar själv längre. råka göra samma sak på en e38 :P | |
samke |
Okej. Då är det alltså ABS-givare, antingen höger eller vänster sida? Dyrt att fixa på verkstad? |
|
Säger som ovan, skadad abs-givare(eller glapp i kabeln?) i samband med att bromsskölden byttes. Du borde reklamera arbetet - man kan inte förvänta sig att verkstaden har sönder abs-givare vid utförande av andra arbeten, såvida inte givaren var fallfärdig redan innan -- då får du ju ha viss förståelse för om den gick sönder. Annars är det inte alls svårt att byta själv, om du tänker gå den vägen. Kostar ca 1200 kr per givare, köp inte en piratgivare för det är ett rent lotteri(har själv bitit i det sura äpplet). Se bara till att läsa ut felkoder innan du byter något. |
|
samke |
Det var en vän som bytte allt. Annars hade jag så klart reklamerat. Har iaf bokat tid för fyrhjulsinställningen nu. Får se vad verkstaden vill ha för arbetet på givaren, kanske ger mig på det själv om det inte är för svårt att byta själv. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.