AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.363

Dåliga glasmästare

Jag anser att följande glasmästare varit så otroligt SÄMST att de förtjänar att hängas ut!

Söderglas i Enskede bytte framruta på min X5, och lyckades göra nästan allt fel:

- Jag betalade självrisken 2000 kr direkt när jag hämtade bilen.
- Trots det får jag först påminnelser från Söderglas i brevlådan
- Trots att jag åker upp till dem och visar mitt kvitto och frågar varför de skickar påminnelser, så skickar de ärendet vidare till inkasso
- Jag fick stopp på det till slut, men det var nära att det gick till inkasso!
- Jag har irriterat mig över att det varit mycket vindbrus från framrutan, och idag när jag kollar noga så ser jag att klantarna inte ens lyckats montera listen rätt! Jag kunde trycka dit listen själv, det var väl en halvtimmes jobb - men det har jag ju betalat dem för att göra!

Otroligt jävla SÄMST firma, se upp för dem - jävla nollor!!!

P.S: jag skrev fel: det fortsatte bara att komma nya kravbrev med förseningsavgifter från Söderglas, och det GICK till inkasso. Men jag fick stopp på det innan det gick till kronofogden.

Se upp med den firman, de är både korkade, inkompetenta, lata och oförskämda.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Använd Carglass Hammarby istället. De gjorde precis allt rätt. Trevliga, snyggt monterat. Inget krångel.

-------
//Lövet
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Bra att du fick stopp på faktura problemen Lasse. Men då kan man ju undra hur många kunder som i onödan dragit på sig betalningsanmärkningar?

Carglass har jag också bra erfarenhet av. Bytte min framruta på E34:an hos deras Jönköpingsverkstad. Gick snabbt och smidigt.

/Magnus
Jag vet att det är rätt hårt att hänga ut några, men jag står för det och anser att de gjort sig förtjänta av det.

Eftersom de aldrig ens bett om ursäkt eller lyft ett finger för att kompensera mig, så hänger jag ut dem istället. De har sig själva att skylla.

Just det där att hota med inkassobolag, hur många är det inte som tystnar och betalar, hellre än att hamna i knipa? Och sedan inte ens ha vett att be om ursäkt? Man blir tamejfan stum, vet inte vad man ska säga om sådana...
thekinglives
lasse: häng de jävlarna!!! vilka strulputtar...kunde gått så fogden
fick åka ulv i fårakläder och gnida sig i det röda galonet;)
(hemska tanke)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.