AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
38.310

F25 LCI - beställa faceliftade X3:an?

Sida 9 av 9
Min säljare gav mig både original och icke original som alternativ.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Stephan735i,

Vad kostar individual-lack mellan tummen och pekfingret? Har inte lyckats hitta någon prisuppgift från BMW.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Har precis fått veta av min säljare att min produktion blir ett par veckor senare än beräknat. Det gör att jag fortfarande kan ändra min spec om jag vill. Följande extrautrustning velar jag nu kring om jag ska lägga till:

Dynamic damper control - är det vettigt på en X3 20d?

Helljusassistent - funkar den bra ni som har den?

Navi professional - hade inte med den i min ursprungliga spec men tänker nu att kag kanske ångrar mig om jag inte tar det. (Har aldrig haft integrerad navi i mina bolar tidigare).

Hur skulle ni resonera?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag hade inte DDC på X3:an, men det funkar väldigt bra på 5-serien och X5.

Helljusassistenten tycker jag bara är vettig om man har adaptiva kurvljus.

Jag skulle aldrig köpa en bil utan nav, men många resonerar olika där och tycker att telefonen räcker eller vill köra med en sugkopp i framrutan. Det är ett dyrt tillval, men jag hade nav i X3:an (vilket också var det enda sättet då att få utökat instrumentalister) och hade kryssat det igen om jag beställt en.
Jo
1.160
Joofa
Acey, varför skulle helljusassistent vara onödig om man inte har adaptiva kurvljus?
Jo
1.160
Joofa
Är Electronic Damper Control samma sak som Dynamic Damper Control? I senaste AMS hyllar de komforten i X3 när den är utrustad med EDC.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Joofa: För att den är för långsam, i mitt tyckte och funkar "sådär". De dynamiska kurljusen vinklar och anpassar ljuskäglan på ett helt annat sätt vilket är väldigt imponerande och funkar kanon och faktiskt förbättrar säkerheten.

Men visst, 1500 kr är väl inga pengar men den tillför ungefär så mycket som den kostar också.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Jag beställde inte helljusassistans på min X3 då jag inte tycker det fungerar bra på Svenska vägar, det bländar av vid nya vägskyltar och är för långsamt att slå på hellyse efter möte. Möjligt att systemet blivit bättre men min säljare var av samma åsikt.
DDC tvekade jag länge på också men valde standard fjädring och tog HUD i stället, inget jag ångrar då jag tycker det är en mycket bra säkerhetssak och kommer bli bland det första jag kryssar i på nästa bil.

Navigatorn är också uppdaterad i nya bilar, nu kan gps kordinater anges som position vilket jag saknat tidigare
Jo
1.160
Joofa
Har lagt till både Navi professional paketet och Dynamic Damper Control. Skippar helljusassistenten. Nu återstår bara väntan. Vecka 45 är det senaste jag fått höra.
Jo
1.160
Joofa
Länk till provkörning

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.