|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Då var min spec fullständig och här av vi slutresultatet. Nu börjar väntan :) BMW X3 xDrive30d 475 Safirsvart metallic LUSW Läder Nevada Svart 337 M Sportpaket 216 Servotronic 226 Sportchassi 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 2VG Performance Control 2VL Variabel sportstyrning 3MC BMW Individual Takrails Shadow line högglans 481 Sportstolar 4AD Aluminium borstad 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 544 Farthållare med bromsfunktion 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZLP Lounge Pack 322 Komfortöppning 402 Panorama glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 563 Belysningspaket 688 Harman Kardon högtalarsystem ZNP Navigationspaket (komb med ZRS) 5A1 LED-dimljus 5AC Helljusassistent 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning 6UH Traffic Information ZRS Komfortpaket 1CD Brake Energy Regeneration 316 Automatisk bakluckeöppning 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara 4NG Detaljer i instrumentpanelen svart högglans 6S4 Svensk språkversion 2VX 20" M lättmetallfälg dubbeleker 310 M 552 Adaptiva LED-strålkastare Dynamic Damper Control Vinterdäck LM 309 Dunlop SP Winter Sport 3D ROF* |
|
|
S_muel, ser ut att bli en riktigt fin bil. På en i övrigt så välutrustad bil hade jag även tagit rattvärme. När är leverans planerad? |
|
| Nu finns några bilder på X3an i mitt galleri. | |
|
Är det någon som vet om det är någon ny färg på LCI kontra föregångaren? Fanns Glaciär silver? |
|
| Glaciär silver är ny i och med LCI X3. | |
|
Det är fyra nya färger som kommer med LCI: Melbourneröd Glaciärsilver Mineralvit Sparkling Brown |
|
|
Tack för svaren! En annan undran är vad och om det är möjligt att välja carbonsvart men ej M sport? Vad kan det kosta? |
|
|
Nu har jag (inte utan ångest) beställt min första BMW utan sexa.. det vart en X4 xdrive20d med specifikation enligt nedan... Jag insåg att jag kan räkna antalet tillfällen jag använt baksätet i e92:an på två händer och därmed med gott samvete kan köpa den enligt mig sexigare x4:an.. M Sportpaket 226 Sportchassi 481 Sportstolar 4AD Aluminium borstad 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 544 Farthållare med bromsfunktion 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak Navigationspaket 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning 6UH Traffic Information 1CD Brake Energy Regeneration 248 Eluppvärmd ratt 2TE Automatisk växellåda med växelpaddlar 3AC Dragkrok infällbar 488 Svankstöd 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 563 Belysningspaket 5AC Helljusassistent 676 HiFi Högtalarsystem 6AR Internet 6S4 Svensk språkversion 8TH Speed-Limit-information |
|
| Gratulerar! Det där kommer garanterat att bli en riktigt fin bil. Vilken färg samt vilka fälgar valde du? | |
|
Tack! Jag skäms lite.. men jag har reviderat min åsikt om fälgar - det vart 19" 622. 18" som följer med m-paketet är inte snygga - det finns förmodligen en anledning till varför dom inte är med på några pressbilder.. Alpinvit, men tanken är att foliera mattsvart.. |
|
|
Strömming, Nej jag kan aldrig tänka mig att det går att få carbonsvart till en icke m-sport. Carbonsvart är väl exklusiv för m-sportpaketet inte bara för X3 uran alla Bmws modeller. |
|
| Kolkraft, grattis! Kul att du satsade på x4an! | |
| Ok tack för snabbt svar. | |
| Är det någon som lyckats följa tillverkningen via bmwusa.com? Jag har fått VIN men än så länge så finns den inte via bmwusa.com :-( | |
|
Har ännu en fråga som jag hoppas få svar på. Om man beställer en f25 med x line kan man inte få sportstolarna då? Det verkar ju helknasigt! Man måste ju kunna komma runt det på något vis. |
|
|
Såg att det funkar om man tar läder så jag besvarar frågan själv :) Är det någon som vet hur led dimljusen funkar/ser ut? Är det värt pengarna? 2400:- |
|
|
Strömming/Joofa: Självklart går det att få Carbonschwarz till bilar utan M-Paket. det är till och med den vanligaste icke list individualfärgen. På F10/F11 är det vanligt med bilar med M-Paket som Individualbeställs i Black Sapphire och bilar utan M-paket i Carbonschwarz. Det där med Carbonschwarz på bilar utan M-Paket har pågått sedan E39tiden. Det har aldrig varit något problem med att få en "M färg" till en bil utan M-paket eller M-modell. Det byggdes fler Individual Daytonavioletta 540iA-93 än det byggdes Daytonavioletta M5-93 som exempel! Däremot får man inte längre välja Alpinafärg till en icke Alpina. Det gick bra på E34tiden men nu är det stopp. Däremot KAN det vara ett problem i och med att X3 är byggd i USA, men i och med att färgen finns till bilar med M-Paket går det nog att ordna. Vore värre om du ville ha en Oxfordgrün eller Orientblau X3. Fråga BMW om det går att ordna. Det kan krävas att du går längre än din lokala handlare. Mvh Stephan |
|
| Prova att ange de sista 7 siffrorna i din VIN på Länk men innan din bil är bygd är risken stor att du får upp en gammal BMW som har samma sista 7. Har du sedan tur att bilen åker med Svenska Wallenius rederierna över atlanten kan du följa det genom att ange hela eller början av din VIN på deras trackingportal, har dock inte sökvägen här och nu. Min X5 M50D åkte tyvärr inte Wallenius utan K-Line men jag lyckades söka på närliggande VIN på Wallenius och hittade en tidtabell för K-line så jag har en hyfsat god bild av när bilen åkte över atlanten. Jag hoppas fortfarande på leverans denna veckan men det börjar bli få dagar kvar nu... | |
| Wallenius Länk | |
|
Ännu en fundering. Av min säljare fick jag rekommendationen att köpa BMWs original fälg på vinterhjulen eftersom det inte skulle funka "elektroniskt" annars?? Detta skulle gälla LCI. Stämmer detta eller är det bara ett sätt att skrämmas så man ska köpa dessa dyra däck? Tänkte köra ej rft på piratfälg annars. Man sparar ju några tusenlappar på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.