AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
38.300

F25 LCI - beställa faceliftade X3:an?

Sida 6 av 9
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Det ör endast kupéfläkten som man kan fjärrstyra med t.ex appen eller via fjärren, det alstras ingen kyla från AC:n. Det heter "Standluftung" på tyska vilket är ett träffande namn. När man skickar kommando till bilen via appen så bestämmer bilen själv om den ska värma (om man har kupévärmaren) eller om den ska lufta beroende på utomhustemp. Finns inget val mellan kyla/värme inappen eller på fjärren. Så är det iaf på F11 och lär vara samma på F25.
Sådär nu var min x3 uthämtad.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Nu har jag äntligen lagt min order. Blir till att vänta till i september, ska få leveransvecka i morgon.

Känns som långt till september, å andra sidan är 320:n en alldeles utmärkt bil att rulla runt i medan man väntar:-)

Ni som hämtat ut era bilar nu, kom gärna med lite rapporter med era första intryck.
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Soyakorv - nej det tror jag tyvärr inte (ingen källa).

Nu finns första bilderna på LCI med m sport uppe om det finns något, som jag, som är nyfiken:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Som väntat ser m sport mycket bättre ut på riktiga bilder.
S_muel -> vilka fråga är ditt svar på? :)
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Soyakorv - Hahah... Jag svarade på din fråga om Apple carplay. Men den kanske var gammal eller borttagen. :)

Jag funderar på att lägga en order snart men funderar på om jag ska välja till helskinn eller köra på ordinarie klädsel för m sport (tyg/skinn). Vad har ni för erfarenheter?
Jo
1.160
Joofa
S_muel, tillägg av skinn ligger väl på 12200 kr om jag inte missminner mig. Jag tror du får igen relativt många av de tusenlapparna den dagen du ska sälja. Speciellt på en 30d.

Men å andra sidan är ju m-sportklädseln ganska trevlig som den är. Jag hade nog skippat skinn coh kanske lagt 12200 på något annat.
S_muel - Jasså den gamla frågan :) Man får väl hoppas att det går att uppgradera, mjukvarumässigt, när den släpps. Men det är ju föga troligt...

Jag körde på Pearlpoint Antracit/svart som var standard till sportstolarna. Tyckte att den verkade ok samt att jag ogillar att sitta på skinn vid långresor :) . Men helskinn är ju väldigt snyggt.
Får se när jag hämtar min i slutet av veckan hur tyg/skinn ser ut i verkligheten.
Jo
1.160
Joofa
Har fått leveransvecka 42. Produktionsvecka 32. Lång väntan, men kunde väl vara värre. Läste på Bimmerpost om någon som fått leveransvecka i jan 2015. Låter vansinnigt, om det nu stämmer.
Då har man avverkat 30 mil. Kan säga att jag är väldigt glad att jag valde 30d, väldigt skön motor, inte alls mycket dieselknack.
Automatlådan växlar väldigt trevligt.

Länk
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Soyakorv - Riktigt fin. Stort grattis!

S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Har själv äntligen lagt min order idag. Blev några ändringar i sista minuten men känner mig väldigt nöjd!
S_muel - Tackar. Kan också inflika att Pearlpoint Antracit/svart ser riktigt bra ut. Blev det helskinn för din del?

Har dock inte varit i närheten av några 0,6 i förbrukning som BMW påstår :-)
Ligger på 0,84 trots ganska lugn körning samt mestadels landsväg. Vi får väl se om det blir bättre när den är inkörd. Men jag misstänker att dessa låga siffror endast gäller i Eco pro-läget, specialfälgar, tejpade lister samt max 90km/h...
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Soyakorv - Ja, pearlpoint / antracit är riktigt snygg, men det blev skinn för min del tillslut. Båda alternativen har sina för- och nackdelar men jag tyckte att skinn rimmade bättre med övrig inredning jag valt.

Soyakorv: 0.84 låter mycket jag ligger på 0.78 med min 3.0D men vi kanske har olika definition på ganska lugn körning :-)
S_muel - Yes, du lär inte bli missnöjd oavsett.

patrikt - haha det kan ligga lite i vad du säger. Min definition på lugn körning kanske ligger lite över medel :) Men jag ligger ändå långt från "buskörning". Ska bli intressant att utvärdera efter ett tag.
Ko
20
Kolkraft
x4 2.0d M-sport -15
Hej!

Jag är sugen på en X3 - vad tror ni om specen enligt nedan? Missar jag något "måste"?

BMW X3 xDrive20d

300 Alpinvit II

FHAT Tyg/Läder Pearlpoint Antracit/Svart

Utrustning, paket
337 M Sportpaket
226 Sportchassi
2MS LM Fälg stjärneker 368 M 18"
2VG Performance Control
3MC BMW Individual Takrails Shadow line högglans
481 Sportstolar
4AD Aluminium borstad
508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram
544 Farthållare med bromsfunktion
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak

ZNP Navigationspaket (komb med ZRS)
502 Strålkastarspolare
522 Xenonljus
563 Belysningspaket
609 Navigationssystem Professional
6AK ConnectedDrive Services
6AP Remote Services
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-
anslutning

6UH Traffic Information
ZRS Komfortpaket

1CD Brake Energy Regeneration
216 Servotronic
248 Eluppvärmd ratt
2TE Automatisk växellåda med växelpaddlar
3AC Dragkrok infällbar
488 Svankstöd
4NG Detaljer i instrumentpanelen svart högglans
536 Kupevärmare med Fjärrkontroll
676 HiFi Högtalarsystem
6AR Internet
8TH Speed-Limit-information

Hälsar
Niklas

ps
37
psilow
M240ix -20
Porsche Cayenne -20
Jag hade tur med Atlantbåten. Bilen hämtas imorgon - 7 veckor innan plan. Helt otroligt! Trevlig sommar blir det :-)
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Kolkraft - Ser fint ut! Smak sakm men jag tycker du ska gå upp till antingen 19" eller 20" fälgar om du ska köra på m-paket. Själv har jag valt 310 fälgarna.

Något du kanske kan sakna är elektrisk baklucka.

psilow - Fan vad kul! Grattis. Bjud gärna på lite foton. :)
Ko
20
Kolkraft
x4 2.0d M-sport -15
Tack för bra input S_muel! Personligen gillar jag inte stora fälgar på suv:se.. Men smaken är som röven - klöven!

Hur stor är displayen på det utökade instrumentklustret? Jag hittar inga bilder på detta.. Pre-LCI var väl bara aningen större än standard..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.