|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
SÅ är det nog :-) Beställde du också 3.0d? |
|
| Japp | |
| Kunde fått min bil på måndag, tisdag nästa vecka. Men enligt säljaren får de inte leverera några X3 till kund innan den officiella premiären :-) | |
| Vilket datum är den officiella premiären? | |
| Har ställt frågan, återkommer när jag får svar. | |
| BMW Göteborg har en LCI på blocket där de skriver "lagerbil för omgående leverans". Länk | |
| Intressant. Man får väl hoppas att inte releasedag är i mitten av juni.... | |
| Min säljare sa att leverans kan ske under vecka 23 så det är inte en evighet vi pratar om. Jag antar därför att den officiella premiären är under vecka 23 :-) | |
| v.23 verkar vara det som gäller då jag också verkar få min då! | |
|
Jag kanske ändå kommer loss snart och lägger en order. Listpriset på bilen jag sannolikt beställer är 522 200 kr. Bästa priset jag fått är 475 000 kr. Ska jag vara nöjd med det eller borde jag kunna få mer? |
|
|
Min erfarenhet säger att man kan få ner det runt 10% från listpris. Ramavtal för större företag brukar ligga på 10-12%. Tycker inte du ska vara missnöjd. Sen kan de ju köra kampanjer så det blir ännu mer. |
|
|
Soyakorv, jo och det här priset är med komfortpakets-kampanjen inräknad. Men jag gissar att priset är ok ändå. Min spec ser nu ut som följer: BMW X3 xDrive20d xLine Komfortpaket, Winterpack, Advanced Parking pack Automatisk växellåda med Steptronic Mineralvit metallic Läder 'Nevada' Oyster/Svart Sportläderratt 18 lättmetallfälg Y-eker 607 Ädelträlist Fineline Anctracit Strålkastarspolare Park Distance Control (PDC) Bak och fram Xenonljus Kupévärmare med fjärrkontroll Stolsvärme bak Automatisk bakluckeöppning Farthållare med bromsfunktion Belysningspaket ConnectedDrive Services Remote Services Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning Servotronic Eluppvärmd ratt Performance Control Takreling Aluminium borstad Sportstolar Detaljer i instrumentpanelen svart högglans Park Assist Backkamera Aut avbländbara inner- och ytterbackspeglar, elektriskt infällbara HiFi Högtalarsystem Några kommentarer? Det jag nu inte har med är Navigation, något som vore nice to have. Men jag vet inte om jag kan motivera kostnaden på 18900 kr. Och någonstans måste man dra gränsen. Det är väldigt sällan jag överhuvudtaget är i behov av navigation och när man väl behöver det kan man ju använda mobilen resonerar jag. Istället för navigaton har jag lagt till Winter pack, något som jag vet verkligen kommer användas och dessutom uppskattas av hela familjen. |
|
|
Joofa: Fin spec, men lägg till HK systemet. Jag skulle säga att det är en kraftig uppdatering ljudmässigt från HIFI. Jag skulle inte bråka om de 4-5k i mellanskillnaden. Det kanske du inte får igen vid försäljning men du lär inte ångra dig om du tar det. Isf kan du ta bort stolvärme bak, för du har valt till Kupévärmare med fjärrkontroll. Men det är hur jag tänker. Annars mycket fin spec :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Nackdelen med att beställa tidigt är att det fanns få paket. I retrospektiv skulle jag fått HUD med för samma pris som jag betalade idag. Det jag ångrar med min specifikation är att jag inte la till LED. Hade inte kostat mycket mer eftersom jag har adaptive xenon och led dimljus :-( Det som är positivt är att jag får min bil på tisdag enligt säljaren som också bifogade en bild där bilen stor i tvätthallen hos dem. |
|
|
Jonte520d; Jo jag har funderat på HK men valt att sätta gränsen vid HiFi som jag tycker motsvarar mina behov. Vad gäller baksätesvärme ingår det i Winterpack tillsammans med rattvärme och kupevärmare med fjärrkontroll. Kostar 14800 för paketet. Enbart kupevärmare utan paket kostar 15 500 så ska man ha kupevärmare är det en nobrainer att ta hela paketet. Vad gäller kupévärmaren gillar jag att den också kyler vid behov. Vet inte hur ofta hela familjen klagar över att behöva sätta sig i en bil som känns som en bastu när den stått i solen en varm sommardag. Det slipper man med kupévärmaren med fjärrkontroll eftersom den också kan kyla bilen till lämplig temperatur. |
|
| Patrikt, jag är grymt avundsjuk på dig som får din bil redan nu. För egen del blir det inte leverans förrän i september. Vilket dessutom förutsätter att jag lägger en order närmsta veckan. | |
|
Jofa, hur menar du att parkeringsvärmaren kan kyla bilen? Är det inte bara fläkten som går igång? /m Mina bilar: Länk |
|
| tegel; enligt säljaren jag pratat med ska det gå att via appen på tex din iphone fjärrstyra även kyla i bilen. Förutsatt att du har remote services etc. Men jag ska nog dubbelkolla detta. Det är väldigt dåligt med info på nätet om kupévärmaren. | |
| tegel; Det är jag som är förvirrad. Det går att fjärrstyra kyla i bilen men såklart har det inget med kupévärmaren att göra... | |
|
Återkom gärna när du har förklaringen på hur detta funkar...har Bmw monterat en elkompressor i bilen? /m Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.