|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Soyakorv Jag har inte beställt ännu, men de säger att leveranstiden är ca 3 - 4 månader. Jag kommer att lägga min order i Juli. Kul att du kör på 30d! Har du beställt med m-paket? Vill du dela med dig av din spec? Efter att ha sett bilderna på X4 med m-paket är jag nu 100% säker på att jag kommer att köra på det. Fronten på X3 och X4 med m-paket är i princip på pricken identiska, iallafall enligt mina studier. :) Se bilder: Länk Länk Länk |
|
|
M-paketet verkar grymt. Jag höll dock ner specen en del och körde enligt nedan: Färg 300 Alpinvit II Klädsel FHAT Tyg/Läder Pearlpoint Antracit/Svart Sportpaket Komfortpaket Servotronic Automatisk bakluckeöppning Dragkrok infällbar Backkamera Takreling Aluminium borstad Tonade sidorutor bak samt bakruta LED-dimljus HiFi Högtalarsystem Individual Anthracit innertak Jag valde mellan 20d med M-paket och det mesta i utrustning eller 30d och det mest "nödvändiga". Tror dock att motorn är värd pengarna, en stor bil behöver lite kraft :) |
|
| Soyakorv, hamnade du under eller över 500k? | |
| Jag hamnade ganska exakt på 500k.... | |
|
Ok. Bra att veta. Har själv satt taket på 500k och istället räknat på en 20d. Kanske ta och sätta sig ner igen med säljaren och försöka trycka in en sexa istället! |
|
|
Det tycker jag :) Även om 20d säkert räcker till så tror jag att det blir en helt annan bil med en 6a. Tror att det märks mest vid omkörningar etc, 0-100 är ju inte så intressant på denna typ av bil.. |
|
|
BMW ska tydligen ha lyckats dämpa motorljudet i den nya dieselfyran B47 som lanseras genom X3 20d F25 LCI. Länk till BimmerToday som provkört: Länk Även tyska AMS har kört X3 20d och skriver "...der Direkteinspritzer im BMW X3 deutlich kultivierter arbeitet als sein Vorgänger und auch die bislang eher rüpelhafte Start-Stopp-Automatik etwas sanfter agiert". |
|
| Soyakorv, kul att du satsar på den större motorn på bekostnad av en del utrustning. Blir lite sugen på det själv. Men med min budget är jag rädd att bilen blir för mycket av en tomhylsa och därmed svårsåld. Begagnatköpare av bilar med stora motorer brukar förvänta sig välutrustade bilar får jag för mig. | |
| Alexanderl, ja verkligen positivt om det stämmer. | |
|
Joofa, visst är det så att en välutrustad bil är lättare att sälja. Och del ligger säkert något i att bilar med stora motorer oftast är mer utrustade. Men jag tror det generellt sett inte skiljer så mycket, man får nog procentuellt ut ungefär lika. Personligen värdesätter jag körglädjen och känslan i motorn mest, även om "lull-lull" givetvis är trevligt :-) |
|
|
Nu har det kommit ett antal nya paket i konfiguratorn: -Advanced Parking Pack -Lounge Pack -Innovation Pack |
|
|
Joofa Vart läser du om dem? Har du någon länk? |
|
| BMW.se, i konfiguratorn, under fliken "paket". | |
| Vi fick 4 månaders leveranstid på vår F25:a, men det kan mycket väl bli tidigare. En viktig - och oklar - faktor i leveranstiden är tydligen tillgången på båtplatser över Atlanten. | |
| Tror inte att du ska räkna med mycket tidigare. Har beställt två bilar från Atlanten och ingen har kommit tidigare än utsatt tid. | |
| Min ska enligt säljare levereras vecka 26. Jag beställde den 3 april. | |
| Patrikt, med v. 26 blir du nog en av de första att få LCIn levererad. | |
| Hmm. Inte alltid kul att vara först de nya paketen är ganska attraktiva och de fanns inte när jag beställde :-( | |
|
Patrikt, När jag väntade på min nuvarande bil så kom BMW med ett paketerbjudande som inte fanns vid den tidpunkten då jag beställde. Efter att ha pratat med BMW Sverige och sen min säljare så justerade de ner mitt pris. |
|
|
Tyvärr funkar inte det i mitt fall. Ta exempelvis Innovation paketet. Jag har valt allt i det paketet utom heads-up display, hade jag kunnat köpa heads-up för 6000 kronor så kanske jag hade gjort det. När det gäller lounge paketet får du väldigt mycket för 24,000 kronor (Harman-Kardon, panoramatak osv.) Jag har dock ingen av dessa funktioner (min fru la in sitt veto emot panoramatak efter provkörning). Min bil är dyr som den är så det borde snarare vara så att man drar bort i stället för att lägga till :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.