AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
38.304

F25 LCI - beställa faceliftade X3:an?

Sida 2 av 9
S_muel: är du nöjd med hifi så skall du såklart ha det. Personligen var det nog tillvalet jag gjorde som jag tyckte kändes minst prisvärt. Hade varit lika bra att gå all-in på det större system som kostade ca 10kkr eller behålla standard som faktiskt lät bättre än ex standard systemet i E91.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du behöver comfort access för att fotviften ska funka. Uppgraderingen till HiFi kostade inte många tusenlappar och kan vara värt om man lyssnar på något annat än radio. Ingår inte automatisk baklucka i komfortpaketet? Dåligt i så fall, och ett tillval som bara "måste" kryssas på biltypen.

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Kristoffer_L

I 3-serien tycker jag skillanden mellan HIFI och standardstereo är stor så pengarna kan verkligen moteriveras. Jag utgår ifrån att det måste vara samma system i X3an? Mao så känns 3900 kr för HiFi prisvärt.

Angående Park Assist så är det systemet som gör att bilen parkerar "själv". Jag har det på F31an idag och eftersom jag bor i Stockholms innerstad och fickparkerar i stort sett dagligen är det ett mycket trevligt och effektivt tillval. Kostar också 3900 kr och är prisvärt utirfån mina (och sambons:-) behov. Dessutom, med X3ans storlek borde den vara klumpigare att fickparkera, eller vad säger ni som äger en?
Jo
1.160
Joofa
Acey,

Ja, automatisk bakluckeöppning kostar 5500 kr till X3. Känns lite surt med tanke på att det ingår i F31.
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Jag hade gärna haft park assistant men det går uppenbarligen inte att kombinera med de fälgar jag vill ha (lame). Istället så kikar på backkamera och/eller surroundview. Är det någon här som har erfarenhet av dessa? Vilken är mest användbar?

3AG Backkamera 4700 kr
5DL Surroundview 8300 kr

Ja om tillägget är måttliga 3900 för HIFI är det annan sak, har för mig att det kostade 6900 när jag beställde min men det var 3 år sedan...

Vet inte vilken trea du syftar på E90 eller F30 - på E90 var standardsystemet katastrofalt. Däremot hade jag en X3 via Sixt när min X3 var inne på garanti rep med standard och det var ingen enorm skillnad i ljud. Men det kan ha varit fel på min hörsel också :-)
Jo
1.160
Joofa
S_muel, verkligen märkligt att det inte funkar att ha park assist i kombination med vissa fälgar..

När det gäller Backkamera och Surroundview har jag ingen erfarenhet. På BMW UK (där ju en del här på forumet beställt bilar) finns ett tillvalspaket som heter typ "Parking package" där både parkeringssensorer, park assist, backkamera och surroundview ingår. Då är man helt safe:-)
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Joofa

Ja, det är väldigt märkligt. Antar att de inte kan garantera att inte fälgarna skadas vid parkeringen. Har du, eller någon annan här på forumet, erfarit att bilen kört mot trottoarkant när du/ni använt park assistant?
Jo
1.160
Joofa
Jag har använt park assist dagligen under ca 1,5 år och tycker att det fungerar klockrent. Däremot var det nyligen någon annan här som var med om motsatsen och fick, om jag inte minns fel, skrapmärken på fälg. Min gissning är dock att det är undantaget som bekräftar regeln. För vår del har park assist snarare gjort att vi sluppit en del skrap tack vare systemet.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag var nära att beställa en LCI nu när min är 3 år. Efter 15000 mil känns den fortfarande väldigt tight och nästan som ny. Men jag har bestämt mig för att backa och åka lite enklare/billigare de närmaste åren. Det blir en Tiguan istället. Det skiljer minst 140000 på priset med jämförbar X3. På 3 år räknar jag med att jag sparar ungefär 75000 kr. Jag får nöja mig med GTn så länge. Dessutom fick jag ett betydligt sämre inbytespris hos BMW än hos VW. Så ska det verkligen inte vara, tycker jag.

Backkamera är kanon ihop med dragkrok. Man blir rysligt duktig på att backa rätt till släpet när man ska koppla på. Ett tips för er som funderar.

"BMW six appeal"
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
@bood
Får man fråga vad du fick i inbytespris?

Iofs mycket pengar för en VW men en Touareg med snåldieseln(om man nu kan tänka sig det) är inget alternativ? Iofs "sparar" man ju inga pengar då.

Gillar X3:an som fan men hade nog oxå valt nåt annat efter tre år.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Gusvigilante: Rätt så precis 50% av vad jag gav för den för 3 år sedan. Ganska bra efter 15000 mil, tycker jag.

Touareg känns för stor och dyr. Då hade jag mycket hellre köpt en ny X3. Tittade även en del på Mazda CX-5 som jag tycker är en snygg bil. Men komforten var inget vidare. Stenhårda stolar.

"BMW six appeal"
Jo
1.160
Joofa
50% efter tre år och 15000 mil låter bra. Det bekräftar väl helt enkelt vilket relativt högt andrahandsvärde X3an har.
Jo
1.160
Joofa
En sak stör jag mig på när jag ska speca en X3.

Jag vill ha X-line-paketet, som jag tycker är väldigt snyggt med Y-fälgarna. Samtidigt tillhör jag de få som föredrar tygklädsel framför läder. Så långt inga problem, X-line kommer med en tyg/läder-kombination. Samtidigt vill jag ha sportstolar, det är ju en no-brainer. MEN, då visar det sig att X-line inte går att få med sportstolar om man inte dessutom väljer till läderklädsel. Så för att få mina sportstolar måste jag dessutom betala för skinnklädsel som jag egentligen inte vill ha. Det som är irriterande är att BMW med Lines-konceptet låser kunderna vid vissa val.

Jo
1.160
Joofa
Vad skulle ni välja för läderklädsel till en mineralvit bil:

- Läder Nevada Beige/Beige
- Läder Nevada Oyster/Svart
- Läder Nevada Sadelbrun/Svart
- Läder Nevada Ivory white//Svart
- Läder Nevada Mocha/Svart
- Läder Nevada Svart/Svart
ts
71
tsa
X4 -16
Jag hade valt Svart/Svart.
pi
45
pitebo54
BMW 320d -12
Läderklädsel till en Mineralvit =
Alt1 sadelbrun/svart
Alt 2 mocca/svart

Det blir mitt alternativ/ hälsning pitebo
Joofa: hade valt svart läder. Då får du snygga vita sömmar på skinnet som bryter av "kolgruvan" på ett snyggt sätt :-)
Jo
1.160
Joofa
Kristoffer_L

Jo, det är just en "kolgruva" jag skulle vilja undvika:-)
Är nyfiken på vad ni andra fått för leveranstid?
Jag har beställt en 30d och väntar leverans v28.

Någon som hört om carplay (apple) kommer vara implementerat i LCI?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.